پنج پرونده تخلف انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۵۰ تذکر شفاهی و ۱۰ تذکر کتبی به مدیران متخلف داده شد و پنج پرونده تخلف انتخاباتی در سطح استان تشکیل شده است.

عیسی حسنی افزود: سه پرونده تیراندازی با سلاح در استان تشکیل شده و با متخلفان در این زمینه برخورد قانونی شد.
 
وی افزود: خط قرمز دستگاه قضایی تخلفات و جرائم به خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی است، با کسانی که امنیت را به خطر انداختند، نظام و خدمات نظام را زیر سوال بردند برخورد شدید قانونی می‌شود.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه قضایی فضای انتخاباتی استان را شبانه روزی رصد می‌کند یکی از مهم‌ترین جرایمی که با آن به شدت برخورد می‌کنیم اخلال در امر انتخابات و نظم و امور انتخابات از سوی مجری، ناظر و مردم است.
 
حسنی ابراز کرد: در تمام شعب اخذ رای و درکنار صندوق‌های رای نماینده دادگستری به صورت محسوس و نامحسوس تا پایان امر انتخابات حضور دارد.
 
وی ادامه داد: کسی جرات ندارد نظم و امنیت شعب اخذ رای را به هم بزند، کسانی که قصد به هم زدن نظم رای گیری و امر انتخابات را داشته باشند، دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان می‌دانند و در تور ما قرار دارند و حتی به اسم اشخاص را می‌شناسیم.
 
حسنی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با کسانی که در حوزه انتخابات موجب سلب امنیت انتخابات می‌شوند به اشد مجازات با آنها برخورد می‌کنند و این افراد عید را در بازداشت به سر خواهند برد.
 
وی ادامه داد: در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چند مدیر و روحانی بدلیل مداخله و سوگیری در امر انتخابات و تشویش اذهان عمومی جامعه پرونده کیفری تشکیل شده است.
 
حسنی ادامه داد: طی نشست اعضای شورای تامین استان با داوطلبان نمایندگی مجلس، تذکرات لازم داده و توصیه‌های لازم انجام شد.
 
حسنی عنوان کرد: از همه مردم استان می‌خواهم که در ساعت اولیه انتخابات جهت رای دادن مراجع کنند و رای دادن خود را به اواخر وقت و شب موکول نکنند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی افراد در کنار و حاشیه شعب اخذ رای اقدام به توزیع برگه و پوستر داوطلبان می‌کنند، تصریح کرد: در دوره گذشته با ۷۰ نفر در این خصوص برخورد قانونی و قضایی کرده ایم، در این دوره نیز به این افراد خانم یا آقا ابتدا به آنها تذکر داده می‌شود سپس دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.
 
حسنی ابراز کرد: در روز انتخابات در صورتی که مردم تخلف یا جرمی را مشاهده کردند به نماینده شورای نگهبان، نماینده فرماندار، نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه قضایی که به صورت محسوس و نامحسوس در شعب حضور دارند گزارش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.