اصناف يکي از کانون هاي اصلي هميار و همراه پليس در حفظ و ارتقاء امنيت جامعه

فرمانده انتظامي استان در همايش مشترک پليس و مديران اصناف ، اصناف را يکي از کانون هاي اصلي، هميار و همراه پليس در حفظ و ارتقاء امنيت جامعه عنوان کرد.

سردار علي اکبر جاويدان فرمانده انتظامي استان هرمزگان در همايش  تعاملي و مشترک  با اتحاديه و مديران اصناف شهرستان بندرعباس طي سخناني افزود: امنيت عمومي ابعاد، مولفه ها و شاخصه هاي بسيار زيادي دارد که در حوزه اصناف و بازاريان، خود اين افراد به عنوان يک مولفه تاثيرگذار در توليد امنيت عمومي و اقتصادي نقش مهمي دارند چرا که صنوف قطب مهم و تاثير گذار در سازندگي و توسعه اقتصادي شهرستان هستند که مهمترين مسائل جامعه يعني چرخه اقتصادي در اختيار آنان است.

وي با تاکيد به اينکه تعامل و همکاري بسيار مطلوبي بين پليس و اتاق اصناف وجود دارد، گفت: همين امر باعث شده تا امنيت و آرامش بسيار مطلوبي در بازار وجود داشته باشد چرا که تعامل و هم افزايي پليس واصناف نقش مهمي درپيشگيري ازجرائم دارد.

اين مقام انتظامي استان با بيان اينکه انجام كسب و كار صحيح و به دور از تخلفات صنفي و تعامل مستمر اصناف با پليس يكي از موارد ايجاد بسترهاي نظم و امنيت فردي و اجتماعي است، گفت: از ديگر زمينه هاي موثر فعاليت اصناف در بحث امنيت و همچنين رشد اقتصادي مي توان به اهتمام در امر مبارزه با توزيع کالاي قاچاق و لحاظ اقدامات پيشگيرانه به ويژه در زمينه سرقت اشاره كرد.

سردار جاويدان گفت: تحكيم پايه هاي امنيت در جامعه مستلزم تقويت همكاري و مستمر اصناف در دو محور پيشگيري و مقابله با جرائم است ليکن رويکرد جامعه محوري پليس مبتني بر پيشگيري اجتماعي با کمک و مشارکت همه اقشار خصوصا قشر تاثيرگذار اصناف در توسعه امنيت پايدار است.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان افزود: اصناف يکي از کانون هاي اصلي، هميار و همراه پليس در حفظ و ارتقاء امنيت جامعه است و اميدورايم با رويکرد جامعه محوري پليس که در پيش گرفته اين تعامل همچنان تداوم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار