گراند هتل مرمت می‌شود

امروز طی مراسمی تفاهم نامه مرمت گراند هتل بین استانداری، میراث فرهنگی، صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشور و سرمایه گذار بخش خصوصی، امضا شد.

رجحانی معاون عمرانی استاندار گفت: گراند هتل یکی از ارزشمند‌ترین بنا‌های تاریخی قزوین است که ظاهر آشفته آن منظر شهری را برهم زده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای احیای آن و حتی انتخاب پیمانکار صورت گرفت، اما به نتیجه نرسید و این اقدام مهم راه به جایی نبرد.

رجحانی ادامه داد: با ورود سرمایه گذار بومی که از طریق صندوق احیا بنا‌های تاریخی ورود کرده اند، کار مرمت این هتل شروع می‌شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: بنای موجود با کاربری پذیرایی و اقامتی مرمت می‌شود و قرارداد مرمت این بنا سه ساله است که مرحله به مرحله انجام می‌شود.

طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشور گفت: این صندوق در سال ۱۴۰۲ کار احیای بیش از ۴۲ بنای تاریخی را با مشارکت بخش خصوصی در کشور آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در کشور نهضت احیا را شروع کردیم نمونه این تجربه سعد السلطنه قزوین است که تجربه خوبی برای کل کشور بوده است.

طلایی افزود: امسال در قزوین کار مرمت بنای گراند هتل، خانه ارازی و دو خانه تاریخی دیگر آغاز می‌شود.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیای بنا‌های تاریخی کشور گفت: تا انتهای سال ۱۴۰۳ برای تمامی بنا‌های تاریخی استان قزوین سرمایه گذار جذب خواهد شد تا هویت تاریخی استان احیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار