بیش از ۲ میلیون نفر مشمول بیمه اجتماعی مادران روستایی و عشایری هستند

وزیر کار گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری اعلام فراخوان ثبت‌نام از مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: یکی از شعار‌های دولت سیزدهم و یکی از راهبرد‌های برنامه‌ای آن موضوع عدالت اجتماعی است که تکافل اجتماعی یکی از شاخه‌های آن است. در حوزه تکافل اجتماعی در دومین سالی که از تصدی این دولت می‌گذرد اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه‌داد: تقویت منابع نهاد‌های حمایتی به منظور تحت پوشش قرار دادن کسانی که پشت نوبت کمیته امداد امام خمینی (ره) یا بهزیستی قرار گرفتند، به منظور پوشش حداکثری به صورت روزشمار هیچ مددجوی تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امام حضرت امام را در نوبت نداریم و به روز به متقاضیان پاسخگویی می‌شود.

وزیر تعاون تاکید کرد: بحث افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مدنظر بود که در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزوده شد. تعداد کسانی که در طول ۲ سال و نیم دولت سیزدهم تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که تعداد آن‌ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه است.

وی اضافه‌کرد: از اقدامات موثر دیگری که در دولت انجام شده، افزایش یارانه‌ها و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است. از ابتدای سال دولت تصمیم گرفت کالابرگ الکترونیکی را در راستای اجرای قانون عملیاتی کند. به‌طور تدریجی زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری تامین شد و از دهه فجر امسال به صورت گسترده اجرایی شد.

وزیر تعاون افزود: بر اساس آخرین آمار معاونت رفاه، تاکنون افزون بر ۱۵ میلیون خانوار از مجموع ۲۰ میلیون خانوار از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استقبال کرده‌اند. همچنین ۱۸ میلیون تراکنش به این واسطه انجام شده است. اگر بعد خانوار را ۳.۳ نفر محاسبه کنیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان ۶۰ میلیون نفری که در دهک‌های یک تا هفت درآمدی قرار دارند توانسته‌اند از یارانه خود در طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

وی گفت: حدود ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر مشمول ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت شده‌اند که قرار است تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

برچسب ها: مرتضوی ، وزیر کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۵:۲۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
بنده از بهمن ماه سال 1401 تاکنون هر موقع به تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه مراجعه کردم، که متأسفانه کارمند رسمی واحد مستمری بگیران در مورد پرداخت تفاوت افزایش معوقه پاسخ های غیر منطقی و نادرست می گوید.
واحد مستمری بگیران تامین اجتماعی شعبه سبزدشت بهارستان صورت حساب تفاوت افزایش مقوقه 5 ماهه سال 1401 را به بنده نداده است و خودداری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
فیش مستمری مهر ماه 1401 متناسب ‌سازي 75% اعاده نسبت به زمان برقراري 152,717,508ریال از حقوق بنده کسر کردن چرا؟ شماره مستمری: 1001321591
کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۱:۴۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۵ قبل از ظهر
دیدگاه شما منتظر بررسی است. این یک پیش‌نمایش است؛ دیدگاه شما بعد از تأیید قابل نمایش خواهد شد.
بنده از زمانی که سازمان تامین اجتماعی و هم شعبه مربوطه را در دیوان عدالت اداری و تجدیدنظر محکوم کردم هر سال به بهانه های مختلف برای حقوق بنده مشکل ایجاد می کند چرا؟ در فیش حقوق اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۴۳۱۰۸۲۱ ریال کسر کردن چرا؟ مانده ۱۲۸۷۹۷۳۸۲ ریال می باشد و این در حالی است که بنده به سازمان تامین اجتماعی بدهی ندارم. کد ملی: ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
آخرین اخبار