نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی در آذربایجان شرقی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بر نحوه و نوع توزیع کالا‌های اساسی همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نوروز در استان همت کنند.

آقای علیلو در جلسه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی بر اقدام و مقابله با تخلفات و جرایم مربوطه تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که هر گونه مقابله با تخلفات این حوزه جز با نظارت دقیق بر روند عرضه و توزیع کالا‌های اساسی میسر نخواهد شد.

وی همکاری و همگرایی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی را در حفظ و کنترل قیمت‌ها و توزیع کالا‌های اساسی مهم دانست و افزود: تمام دستگاه‌های متولی موظف هستند تا از حداکثر ظرفیت‌های قانونی و اجرایی خود را برای حفظ حقوق شهروندان استفاده کنند.

آقای علیلو بازرسی‌های مستمر و هدفمند، نظارت دقیق بر فعالیت اصناف، نظارت بر نحوه عرضه کالا‌های اساسی، مسائل مربوط به نهاده‌های دامی، رصد مستمر وضعیت بازار به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال را از مهمترین تکالیف دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برشمرد و اظهار کرد: در این زمینه باید به گونه فعالیت شود که حقوق مصرف کنندگان حفظ و بازار دچار التهاب نشود.

وی به موضوع کالا برگ که به دهک‌های اول تا هفتم جامعه تعلق گرفته است اشاره کرد و گفت: برخی از گزارش‌ها به دادستانی مرکز استان واصل شده است که بیانگر تخلفات برخی فروشگاه‌ها در ارائه خدمات کالا برگ است که در این خصوص باید برنامه ریزی‌های دقیق صورت بگیرد تا فرصتی که دولت در اختیار مردم قرار داده است به درستی اجرا و موجب رضایتمندی مردم شود.

 با وجود اعلام و تاکید مسئولان اقتصادی و نظارتی درباره ممنوعیت افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات متاسفانه به علت نبود نظارت‌های مستمر و اثرگذار در بازار و کافی و موثر نبودن جریمه‌های تنبیهی برای متخلفان و گران فروشان، سودجویان و سو استفاده کنندگان از شرایط موجود اقدام به افزایش قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم کرده و به ویژه در هفته‌های پایانی سال به بهانه‌های مختلف گران فروشی می‌کنند.

برخورد با گران فروشی و کم فروشی عزم جدی مسئولان نظارتی، اقتصادی و قضائی را طلب می‌کند و نهاد‌های مسئول باید بیش از پیش تلاش کنند تا جلوی اقدامات خودسرانه سودجویان و برهم زنندگان نظم بازار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.