خسارت ۱۴هزار میلیارد ریالی سیلاب در سیستان و بلوچستان/ نجات ۹ گرفتار سیل

مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس برآورد اولیه تاکنون سیلاب در این استان خسارت ۱۴هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های ۱۳ شهرستان این استان وارد کرده است.

 جید محبی در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب این استان   اظهار کرد: عمده خسارت‌های وارده این مدت به زیر ساخت های نظیر راه، برق و کشاورزی مربوط می شود که در شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر گزارش شده که تیم‌های ارزیاب ستاد بحران استان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: براثر بارش های اخیر آب سدهای زیردان و پیشین در جنوب سیستان و بلوچستان پر شد که با تدابیر انجام شده دریچه های این سدها برای خروج آب اضافه باز شد.

مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: همچنین با تلاش های نیروهای امدادی تاکنون ۹ نفر گرفتار سیلاب در شهرستان های نیکشهر، ایرانشهر، زرآباد و دشتیاری نجات یافتند و همچنان تلاش برای نجات حدود چهار نفر گرفتار در سیل در منطقه دشتیاری ادامه دارد.

وی تاکید کرد:با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

محبی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و طوفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از امدادرسانی به ۱۱۳ آسیب دیده سیل در۶ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه و نیکشهر از هفتم اسفندماه تاکنون خبر داد.

سید محمد مهدی سجادی اظهارکرد: بر اثر بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان‌های ذکر شده خدمات امدادرسانی به ۱۱۳ نفر در قالب ۴۹۷ خانوار توسط بیش از ۱۰۰ نفر از امدادگر این جمعیت انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۰ خانوار در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند و اقلامی از قبیل چادر امدادی، موکت، پتو، نایلون و سبدهای غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ۱۵۲ تخته پتو، ۴۹۰ کیلوگرم نایلون، ۱۰۸ سبد غذایی ۷۲ ساعته، ۲۹ چادر امدادی و ۹۳ تخته موکت را از جمله اقلام توزیع شده بین آسیب دیدگان سیل استان ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار