استاندار قزوین:

قزوین بالاترین میزان تایید صلاحیت‌ها در کشور را داشت

استاندار قزوین گفت: تنوع قابل توجه داوطلبان برای حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باعث شد تا این استان بالاترین میزان تایید صلاحیت‌ها در کشور را به خود اختصاص دهد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در مراسم بیست و یکمین سالروز تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: بسیاری افرادی که نسبت به نحوه انتخاب نامزد‌های انتخاباتی گلایه دارند چه بسا که اگر خود داوطلب می‌شدند، صاحیتشان تایید می‌شد.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان، افزود: طی چند روز آینده مردم تصمیمی خواهند گرفت که نه تنها در چهار سال آینده اثرگذار خواهد بود، بلکه تاثیر قوانینی که طی این چهار سال به تصویب خواهد رسید، در چند سال آینده آنان نیز تاثیر خواهد داشت.

استاندار قزوین ضمن تاکید بر اینکه جامعه‌ای که با فکر و اندیشه اداره شود، اصلاح پذیر خواهد بود، یادآور شد: امیدواریم مردم با انتخاب صحیح و آگاه خود افرادی دلسوز و باسوادی را برای مجلس انتخاب کنند تا با وضع قوانین و مصوبات صحیح خود در کشور نقش آفرین باشند.

اعلایی در ادامه، مردم را عصاره جامعه خواند و تاکید کرد: تاکید می‌کنم که مساله انتخابات را جدی بگیرید و به خانواده ها، آشنایان و بستگان خود را نیز توجیه کنید تا در انتخابات پیش رو نقش آفرین باشند.

استاندار قزوین اقدامات مجموعه مدیریتی استان را در جهت کمک به حل مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی خواند و افزود: بعضی مسایل از حوزه سیاست‌های استان خارج است، اما در مورد مسایلی که باید در استان به آن رسیدگی شود، مجموعه استانداری از تمام ظرفیت خود استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی نمایندگان در دیدار با وزرا به جای پیگیری مشکلات مردم، به مباحث حاشیه‌ای پرداخته و آشنایان خود را برای طرح موضوعات خرد و کوچک همراه می‌کردند، افزود: اختیار افراد بایستی در مسیر توسعه مردم صرف و هزینه شود.

نماینده عالی دولت در استان به عملکرد مجموعه مدیریتی استان اشاره کرد و گفت: همواره تلاش داشته ایم تا بدون حاشیه عمل کنیم و با استفاده از ظرفیت و توانایی افراد بومی در کنار فعالان اقتصادی در جهت رشد و گسترش استان گام برداریم.

به گفته وی، مساله مهمی که کسی نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند، سلامت مجموعه مدیریتی استان است که همواره در کنار فعالیت‌های خود، در تعامل با فعالان حوزه اقتصادی قرار داشته است.

استاندار قزوین گفت: همیشه از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان درخواست شده تا در صورت مشاهده هر خواسته به ناحق در مجموعه دولت، حتما موضوع را به ما منتقل کنند.

تصویب ۱۱۶ مصوبه طی ۹ ماه در اتاق بازرگانی قزوین

مهدی عبدیان رییس اداره بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قروین نیز در این نشست ضمن تبیین این موضوع که اتاق بازرگانی محل تجمع و رتق و فتق امور بازرگانان استان است، بیان کرد: اتاق بازرگانی در سطح ملی مشاور سران سه قوه و در سطح استان، مشاور ادارات و نهاد‌های حاکمیتی است و ما سعی کردیم رابط بخش خصوصی و سه قوه باشیم.

عبدیان با اشاره به این موضوع که طی ۹ ماه گذشته با وجود تعدیل نیرو اتاق بازرگانی قزوین به لحاظ کمی و کیفی در انجام امور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته، افزود: طی این مدت ۷۰ جلسه کمیسیون تشکیل شده و ۱۱۶ مصوبه نیز به تصویب رسیده است.

به گفته عبدیان، مشکلات مالی اتاق طی مدت یاد شده مرتفع و بودجه سال آینده آن نیز بسته و منابع آن هم موجود است.

در حاشیه این نشست، ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز افتتاح شد و حاضران از نمایشگاه صنایع دستی برگزار شده در این ساختمان بازدید کردند.

در پایان این مراسم حاضران در جلسه به همراه فعالان حوزه صنعت در جهت آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.