«اشتراک صفر»؛ مانع بزرگ وحدت بر سر اصول مشترک

گروه‌های اصولگرا تا زمانی که به یک وحدت گفتمانی بر سر مسائل اصولی دست پیدا نکنند، وحدت تاکتیکی‌شان شکست خواهد خورد.

نزدیک انتخابات، کلیدواژه «وحدت» محور اصلی سخن جریان‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی می‌شود. هرکدام سعی می‌کنند با استفاده از این کلمه، سهم بیشتری در فهرست نهایی جبهه انقلاب داشته باشند. بااین‌حال تجربه تاریخی نشان می‌دهد اگر در این هم‌افزایی، به مبانی فکری بنیادین توجهی نشود، نقطه پایانی این مسیر چیزی جز تفرقه، اختلاف و ورود هم‌زمان کاندیدا‌های مختلف نخواهد بود.

در سال‌های گذشته، وحدت در میان نیرو‌های سیاسی و انقلابی به یکی از مباحث داغ روز‌های ماقبل انتخابات تبدیل شده و هر یک از احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی دراین‌خصوص به اتخاذ مواضع مختلفی روی آورده‌اند.

با بررسی تاریخچه مکانیسم وحدت در جبهه اصولگرایی، شاید بتوان اولین تجربه را در دوره اصلاحات و پیش از انتخابات ۸۴ در نظر گرفت. تجربه‌ای که به شکلی تلخ و ناموفق پیش رفت و عملاً از درون پاشید. در تجربه سال ۸۴، تصمیم‌گیری برای کاندیدای انتخاباتی ابتدا برعهده «شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب» گذاشته شد؛ اما تصمیمات این شورا به‌جای تکیه بر مبانی و ارزش‌ها، حول محور قدرت شخصیت‌ها و سهمیه‌بندی سیاسی جریان پیدا کرد که در نهایت یک شکست بزرگ برای شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب به ریاست ناطق نوری رقم زد.

پس از تجربه تلخ و ناموفق «شورای هماهنگی نیرو‌های انقلاب»، شرایط پیش از هر انتخابات این اجازه را نداد تا سران جناح اصولگرایی مکانیسمی برای ارائه لیست یا کاندیدای واحد ارائه کنند. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ تشکل‌های مختلف اصولگرایی تقریباً در حمایت از محمود احمدی‌نژاد به اجماع رسیدند که البته شدت و ضعف وجود داشت و موارد استثنایی هم به چشم می‌خوردند. بااین‌حال انتخابات مجلس نهم در سال ۹۰ فاقد چنین شرایطی بود؛ چراکه با قهر عموم جناح‌های اصلاح‌طلب از صندوق آرا و تحریم انتخابات، عملاً رقابت درون جناحی بر صندوق‌های رأی حاکم بود.

جبهه پایداری

در این انتخابات، جبهه پایداری با اعتراض به فرایند وحدت اصول‌گرایان، راه خود را از آن‌ها جدا کرد. پایداری در این انتخابات تلاش کرد بر اساس گفتمان خود به ارائه فهرست نمایندگان مدنظر خود بپردازد که نتیجه آن، حضور افرادی ناشناخته در لیست این جبهه بود که بیانگر توجه به افراد اصلح به‌جای صالح مقبول توسط آنان بود.

در مقابل جبهه متحد اصول‌گرایان به یک تقسیم‌بندی سیاسی روی آوردند و بنا بر آن تقسیم‌بندی به یک وحدت تاکتیکی رسیدند که البته خیلی زود به شکست انجامید؛ چراکه ترکیب نامتجانس این فهرست سبب شد تا دو گروه اصلی سیاسی تشکیل‌دهنده این فهرست یعنی حزب مؤتلفه و جمعیت ایثارگران تنها در ظاهر با هم ائتلاف کنند و در دوران انتخابات هر کدام اعضای گروه مقابل را از فهرست رأی‌دادن حذف کنند و لیست‌هایی همچون «اصول‌گرایان اصلح» به وجود بیاید!

چندی بعدازاین انتخابات بود که تحلیل اعضای جبهه پایداری مبنی بر نادرست بودن سازوکار وحدت تاکتیکی و تلاش برای تشکیل یک ائتلاف گفتمانی، تأیید شد و اختلافات گسترده میان اعضای جبهه متحد اصول‌گرایان بر سر اعضای هیئت‌رئیسه مجلس نهم، همگان را به این نتیجه رساند که از ابتدا هم وحدتی در کار نبوده است و صرفاً یک ائتلاف سیاسی در این زمینه برای ورود به مجلس صورت‌گرفته است.

شکست مکرر این فرایند این بار هم تجربه عبرت‌آموزی برای برخی اصول‌گرایان به همراه نداشت. انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در سال ۹۲ موعدی بود تا مسیر آزموده شده مجدداً آزمایش شود. در تجربه‌های پیشین هرچند فرایند وحدت شکست می‌خورد؛ اما نتیجه تا حد قابل‌قبولی به نفع جبهه اصول‌گرایان بود؛ اما وحدت تاکتیکی در انتخابات سال ۹۲ شکستی تاریخی و مفتضح را برای اصول‌گرایان رقم زد.

این فرایند شکست‌خورده در انتخابات بعدی هم همراه اصول‌گرایان بود؛ اما پرسش مهم، چرایی این شکست‌های پرتعداد «مکانیسم وحدت» در کارنامه آنهاست؟

وحدت در جبهه اصول‌گرایان بیش از آنکه یک اعتقاد باشد، یک تاکتیک سیاسی برای کسب کرسی‌های قدرت است و به همین دلیل خیلی زود و پیش‌وپس از انتخابات فرومی‌پاشد.

اصولگرایان

بر اساس مبانی دینی، هر وحدتی با هر شخصی مطلوب نیست، بلکه زمانی وحدت ارزش دارد که بر اساس حق، باعث پیشرفت حق و در جهت رسیدن به هدف مقدسی باشد. در چنین شرایطی نباید برای دستیابی به وحدت از اعتقادات حق دست برداشت، چرا که مطلوبیت وحدت به حق بودن محور آن است و حق نباید فدای وحدت شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان در مردادماه سال ۸۹ در پاسخ به پرسشی دررابطه‌با وحدت حداکثری نیرو‌های انقلاب فرمودند: «منظور من اتحاد بر مبنای اصول است؛ بنابراین وحدت با کیست؟ با آن کسی که این اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌ای که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصلیم؛ این می‌شود ولایت بین مؤمنین. آن کسی که اصول را قبول ندارد، نشان می‌دهد که اصول را قبول ندارد یا تصریح می‌کند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از این دائره خارج است.»

رهبر انقلاب معیار و ملاک برای جدایی و مرز اصول و سلیقه‌ها را این‌گونه معرفی کردند و فرمودند: «اصول، با سلیقه‌های گوناگون در زمینه‌های مختلف، با هم اشتباه نمی‌شود. اصول، پایه‌های فکری یک نظام و یک اساس حکومتی است. اسلام، از اصول است؛ استقلال، از اصول است؛ نظام دینی، از اصول است؛ رعایت قوانین اسلامی، از اصول است؛ جهت‌گیری عمومی ملت و کشور به سمت متدیّن شدن و جامعه را به سمت جامعه اسلامی کامل کشاندن، از اصول است. اصول ازاین‌قبیل است. سلیقه‌ها این است که یک نفر با زید خوب است، با عمرو بد است؛ یکی از آن خوشش می‌آید، آن دیگری از آن خوشش نمی‌آید.»

در سال ۹۸، اما شورای ائتلاف، از تاکتیک جدیدی به نام «اشتراک صفر یا اشتراک تهی» رونمایی کرد که کاملا مخالف سخنان رهبری درباره وحدت است. در انتخابات مجلس یازدهم و پیش از وحدت با جبهه پایداری در روز‌های آخر، شورای ائتلاف با پیامک به نامزد‌های منتخب خود اعلام کرده بود در صورت نرسیدن به یک لیست واحد به همراه دیگر جریان‌های انقلابی، نامزد‌هایی که در لیست شورای ائتلاف هستند، باید تعهد دهند که تنها در همین لیست باقی خواهند ماند و در صورت حضور در لیست‌های انتخاباتی دیگر، از لیست آن‌ها کنار گذاشته می‌شوند. یکی از آسیب‌های این ایده، تبدیل وحدت به یک موضوع صفر و صدی است، به این معنا که یا باید تمام لیست مشترک باشند یا هیچکدام از نفرات این لیست. درحالی که اگر وحدت براساس اصول مشترک باشد، درصورتی که یک لیست صددرصد مشترک به وجود نیامد، می‌توان «وحدت حداکثری» را دنبال کرد. به بیان دیگر، زمانی که برخی از نامزد‌های اصلح، مورد اجماع گروه‌های مختلف سیاسی هستند، حضور آن‌ها می‌تواند نشان دهنده اصول مشترک و وحدت آفرین باشد. در چنین شرایطی است که به طور خودکار پنبه ایده‌ای که خاستگاهش نه اصول مشترک، که باند و جریان‌های سهم خواه سیاسی است زده خواهد شد.

منبع: رجا نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اعلام جزئیات دریافت وام با حساب یارانه اعلام/ ولی اما متاسفانه به بانک ها مراجعه می کنیم وام نمی دهند چرا؟
۰۸:۱۶ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
اعلام جزئیات دریافت وام با حساب یارانه اعلام/ ولی اما متاسفانه به بانک ها مراجعه می کنیم وام نمی دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
پرداخت وام 50 و 100 میلیون تومان بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
۰۸:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت وام 50 و 100 میلیون تومان بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟ و متاسفانه در این مدت 24 ماه و 12 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟ بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا کردی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۰۸:۱۵ ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
بیش از 2 سال ‌‌‌‌است هنوزوام فرزنداوری رو نتونستم بگیرم و اعتراض هم می کنم متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ علی رضا کردی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
Iran (Islamic Republic of)
مسئولین مربوطه دروغ می‌گویند، هنوز هم متأسفانه بازنشستگان شرکت مخابرات حق و حقوق خود را دریافت نکردن
۲۱:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
مسئولین مربوطه دروغ می‌گویند، هنوز هم متأسفانه بازنشستگان شرکت مخابرات حق و حقوق خود را دریافت نکردن
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۱:۲۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام

خبری از پرداخت فاکتورهای بیمه معلم و دانا دارید؟

بخدا خسته شدیم منتظریم صبر خدا سر بیاد.

نه
من خبری ندارم
مخابرات داره حساب و کتاب میکنه با خودش
به همین دلیل اون بیمه ها، هنوز می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
شرم آور و تاسف بار است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس متأسفانه هنوز هم با گذشت ۲۵ ماه است که مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که متأسفانه مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور هنوز هم حل وفصل نشده است و اعتراضی ها همچنان نیز ادامه دارد
۲۱:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
وزیر ارتباطات : مشکلات بازنشستگان مخابرات تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد
آخرین بروز رسانی ۳ تیر ۱۴۰۲
مخابرات ما- (شفقنا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق اعلام شرکت مخابرات، مشکل بازنشستگان ۱۴ استان حل شده و قول دادند که ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات بازنشستگان باقی استان ها را نیز حل و فصل کنند.
و این در حالی است که متأسفانه مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور هنوز هم حل وفصل نشده است و اعتراضی ها همچنان نیز ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
همکاران گرامی بازنشسته
تا این لحظه ۵ شنبه ۱۰ اسفند مطالبات خواروبار با توجه به فریز شده ۵۵ درصد از حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ که طبق مصوبه حقوق دستمزد هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران به شماره ۱۳۸۹/۲۴ نمیباشد برای استانهای یاد شده در ذیل واریز گردید.
۱- مخابرات ایران
۲- خوزستان
۳- بوشهر
۴- خراسان شمالی
۵- کرمانشاه
۶- همدان
۷- زنجان
۸- اردبیل
۹-فارس
۱۰ چهار محال بختیاری
۱۱- سمنان
۱۲- کردستان
۱۳- هرمزگان
۱۴- قزوین
۱۵- ایلام
۱۶- آذربایجان غربی

استانهایی که تا الان مطالبات خواروبار بازنشستگان مخابرات شان واریز نگرده است به قرار یاد شده در ذیل میباشند.
۱- آذربایجان شرقی
۲- اصفهان
۳- البرز
۴-تهران
۵-خراسان جنوبی
۶- خراسان رضوی
۷-سیستان و بلوچستان
۸- قم
۹-کرمان
۱۰-کهکیلویه و بویر احمد
۱۱-گلستان
۱۲- گیلان
۱۳-لرستان
۱۴- مازندران
۱۵- مرکزی
۱۶- یزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا بازنشستگان مخابرات استان سمنان فقط ۴ ماه معوقه رفاهیات (بصورت نصفه ونیمه ) دریافت کردند وبعضی از استانها ۱۴ ماه معوقه را دریافت کردند چرا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل ۱۸ – ۱۷ میلیون تومان عیدی می‌گیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بگیرد؟
عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی راباید مطابق مزایای کارگری محاسبه کنند نه کارمندی ما بازنشستگان کارگری خواهان پرداخت عیدی طبق قانون کار هستیم لطفا دولت این موضوع رارسیدگی کند
اگر خوبه رئیس جمهور و هیئت دولت و نمایندگان مجلس هم باید همین ۳/۵ میلیون تومن را عیدی بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مخابرات از ارومیه
۱۴:۳۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
با سلام جهت اطلاع ۱۴ ماه خواربار به اذربایجانغربی واریز کردند
بازنشسته مخابرات از ارومیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
کدام نماینده از حق وحقوق بازنشسته ها تو مجلس دفاع کرد تامن صد رای واسش جمع کنم ول کن بابا وقتی میرن مجلس دیگه قول قرارشون یوخ
Iran (Islamic Republic of)
مسئولین مربوطه دروغ می‌گویند، هنوز هم متأسفانه بازنشستگان شرکت مخابرات حق و حقوق خود را دریافت نکردن
۱۴:۰۸ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
مسئولین مربوطه دروغ می‌گویند، هنوز هم متأسفانه بازنشستگان شرکت مخابرات حق و حقوق خود را دریافت نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اعتراض بازنشستگان مخابرات به‌ عدم اجرای آیین‌نامه ۸۹
درخواست جمعی از بازنشستگان شرکت واحد برای روشن شدن وضعیت بازنشستگی
مشکل کندی اینترنت، تامین پهنای باند نیست
تصمیم جدید برای پرداخت مطالبات بازنشستگان مخابرات
درخواست کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز برای دریافت مطالبات/ اموال شرکت به مزایده گذاشته می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام
خوب بود اگر وزیر اسم چند استان که مشکلات بازنشستگان مخابرات حل شده اعلام میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ما دیگر مجید سلطانی را نمی خواهیم و باید از شرکت مخابرات ایران اخراج کنید
۱۳:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ما دیگر مجید سلطانی را نمی خواهیم و باید از شرکت مخابرات ایران اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
و این در حالی است که متأسفانه مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور هنوز هم حل وفصل نشده است و اعتراضی ها همچنان نیز ادامه دارد
۱۳:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
وزیر ارتباطات : مشکلات بازنشستگان مخابرات تا دو ماه آینده برطرف خواهد شد
آخرین بروز رسانی ۳ تیر ۱۴۰۲
مخابرات ما- (شفقنا)- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق اعلام شرکت مخابرات، مشکل بازنشستگان ۱۴ استان حل شده و قول دادند که ظرف یک تا دو ماه آینده مشکلات بازنشستگان باقی استان ها را نیز حل و فصل کنند.
و این در حالی است که متأسفانه مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور هنوز هم حل وفصل نشده است و اعتراضی ها همچنان نیز ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
۱۳:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ماه مهر از مخابرات منطقه تهران درخواست وام تعاون کردم ولی هنوز پرداخت نکردن کسی هم جوابگونیست
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اظهارات مداخله جویانه آمریکا جنایتکار درباره انتخابات مجلس در ایران دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۰:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت وام 50 و 100 میلیون تومان بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟
و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از 999 هزار بار در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط مسئولین بانک ها در رسانه های شکایت و اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کسی هم بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟ و متاسفانه در این مدت 24 ماه و 11 روز کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟ بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۹:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا عیدی برای همه یکسان نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۰۹:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام سردبیر عزیز ومحترم اطلاع ندارید دلیل تاخیر در پرداخت معوقات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران چیه. متشکرم آخه چرا اینطور شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دولت رئیسی نمی‌تواند وعده‌هایش را عملی کند/ مجلس شورای اسلامی هم از سال 1400 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به فکر ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نیست مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه از دی ماه سال 1400 تاکنون به خاطر که از اشتباهات بزرگ دولت رئیسی بوده است و متأسفانه تاکنون هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۹:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
عیدی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
عیدی – عائله مندی ۷,۰۰۰,۰۰۰
عیدی – اولاد ۳,۰۰۰,۰۰۰
اگر دریافتی مبلغ عیدی مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس بیشتر از این مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۰۹:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
آخرین بروز رسانی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خبر خوب برای بازنشستگان/ خواربار معوقه پرداخت می شود ۱۰۰ درصد باز هم فقط دروغ است و این در حالی است که امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ هست تاکنون برای بازنشستگان مخابرات منطقه تهران واریز نکرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۰۹:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
دولت رئیسی از سال 1400 تاکنون متأسفانه در مقابل عملکرد و رفتار بی شرمانه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و هم مدیران و مسئولان شرکت مخابرات منطقه تهران در مورد مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران عمل نکرده است چرا؟
رئیس مجلس شورای اسلامی از سال 1400 تاکنون متأسفانه در مقابل عملکرد و رفتار بی شرمانه مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و هم مدیران و مسئولان شرکت مخابرات منطقه تهران در مورد مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران عمل نکرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
در پاسخ به مسئولین مربوطه مخابرات وغیره
۰۹:۰۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
در پاسخ به مسئولین مربوطه مخابرات وغیره
بن خواربار وسایر رفاهیات ومناسبتها بازنشستگان مخابرات منطقه تهران کِی واریز می‌شود؟
مطالبات خوارو بار بازنشستگان مخابرات کرمانشاه، همدان وغیره واریز شده است سوال اینجاست که پس چرا مطالبات خوارو بار بازنشستگان مخابرات تهران تاکنون واریز نشده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
امروز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت09 هست که چیزی برای بازنشستگان مخابرات تهران واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
ولی اما متأسفانه بازنشستگان مخابرات تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
۰۸:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام
اردبیل بدون مناسبت تمام خواربار فریز شده را پرداخت کرد .
بازنشسته مخابرات اردبیل
ولی اما متأسفانه بازنشستگان مخابرات تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
Iran (Islamic Republic of)
اگر مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند
۲۳:۲۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
اگر مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
پرداخت ماهیانه رفاهیات معوقه بازنشستگان مخابرات از ماه آینده
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی به جلسه ویژه کمیسیون اصل نود با وزیر ارتباطات اشاره کرد.به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیت نوشت:
امروز در جلسه ویژه کمیسیون اصل نود با وزیر ارتباطات، طبق وعده مدیران مخابرات مصوب شد، از ماه آینده، ماهیانه رفاهیات معوق بازنشستگان مخابرات پرداخت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سوال بنده این است که آیا در این مدت 25 ماه در شرکت مخابرات و هم کشورمان به صطلاح اسلامی مردی نیست و مردی وجود ندارد که مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران را بررسی و رسیدگی وحل وفصل کند
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۲۳:۱۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
جناب آقای اژه‌ای! اگر قوه قضائیه کل کشور مدعی قانون و عدالت در کشور است سوال اینجاست که پس چرا از دی ماه سال 1400 تاکنون در برابر ظلم، ستم و در مورد عملکرد و رفتار مدیران شرکت مخابرات و هم مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات هیچ کاری و هیچ اقدامی نکرده است و تاکنون سکوت کرده است. بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
مشکل اصلی ما با انقلاب اسلامی نیست و از سال ۱۳۵۷تاکنون هم نبوده است مشکل اصلی ما گرانی و حقوق پایین که متأسفانه هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردن چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
با سلام
مگر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس آقای پژمانفر نگفته بود مخابرات ایران از خرداد ماه ۱۴۰۲ بن خواربار وسایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات را پرداخت میکند حالا که اسفند ماه ۱۴۰۲ دارد به اتمام میرسد وتا کنون خبری از رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده است ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
دولت رئیسی کی قرار است به حل مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات فکر کند؟ شرم آور و تاسف بار است که در این مدت 25 ماه دولت رئیسی هیچ کاری و اقدامی برای حل مشکلات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نکرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سوال اینجاست که نمایندگان مجلس در خانه ملت چرا در مورد افزایش قیمت برق، آب، گاز و غیره دخالت و مداخله و اعتراض نمی کنند ؟ ولی متأسفانه فقط در مورد افزایش قیمت اینترنت دخالت و مداخله و اعتراض می کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آمار ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت مشـخص می‌کند این یک قاچاق سازمان یافته اسـت و به اقتصاد کشور ضرر زیادی می‌زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سوال اینجاست نماینده مردم تهران در مجلس چطور یک روزه افزایش قیمت اینترنت درک می کند، می داند و می فهمد ولی مشکلات ما بازنشستگان مخابرات را از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد و توجهی نکرده است و هنوز هم توجهی نمی کند چرا؟ و این در حالی است که در این مدت ۲۴ ماه بیش از ۹۹۹ هزار بار در رسانه های داخلی اعتراض کرده ایم.
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان شرکت مخابرات
۲۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
در موقع خصوصی سازی در شرکت مخابرات، شبکه خبر وغیره خیانتکاران شعار سر می دادند به بازنشستگان شرکت مخابرات سهام عدالت می دهند ولی متاسفانه از ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۸۸ تاکنون هنوز هم هیچ خبری از سهام عدالت نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
همه رسانه ها داخلی در این مدت 25 ماه شبانه روز مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات را در سراسر کشور چاپ کرده اند ولی اما متأسفانه کسی پیگیری و رسیدگی نکرده اند و هنوز هم توجهی نمی کنند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
شرم آور و تاسف بار است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس متأسفانه هنوز هم با گذشت 25 ماه است که مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
شرم آور و تاسف بار است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس متأسفانه هنوز هم با گذشت 25 ماه است که مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را درک نمی کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
باعرض سلام. آقای سردبیر تونستید خبری از پرداخت استان مخابرات تهران بگیرید که اصلا قصد پرداختی دارن یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
سلام اطلاعی دارید معوقات بازنشستگان مخابرات تهران کی واریز میشود؟
۲۲:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام اطلاعی دارید معوقات بازنشستگان مخابرات تهران کی واریز میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۲۲:۴۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
بن خواربار وسایر رفاهیات ومناسبتها بازنشستگان مخابرات منطقه تهران کِی واریز می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۲۲:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
هرمزگان ۱۴ ماه خواروبار واریزکرد
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ – ۱۲:۳۵
مطالبات خوارو بار بازنشستگان مخابرات کرمانشاه، همدان وغیره واریز شده است سوال اینجاست که پس چرا مطالبات خوارو بار بازنشستگان مخابرات تهران تاکنون واریز نشده است چرا؟ و ۱۰۰ درصد فقط به خاطر بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی و بی خیالی مدیران و مسئولین شرکت مخابرات منطقه تهران بوده است!
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۲۲:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
این چه قانون و عدالت در کشور اسلامی است که در این مدت ۲۵ ماه است که متأسفانه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بررسی رسیدگی نشده است چرا؟
هیچ کسی هم در مخابرات ایران، تهران، دولت، مجلس وغیره پاسخگو و جوابگو نیست و از سال ۱۴۰۰ تاکنون هم نبوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۲۲:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
کسانی که در سال ۹۶ بازنشسته شدند سکه پایان خدمت خود را در سال ۹۷ دریافت کردند ولی اما بنده در سال ۹۵ بازنشسته شدم هنوز هم سکه پایان خدمت خود را نگرفتم
اعتراض می کنم متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۲۲:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
آخرین بروز رسانی ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خبر خوب برای بازنشستگان/ خواربار معوقه پرداخت می شود ۱۰۰ درصد باز هم فقط دروغ است و این در حالی است که امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ هست تاکنون برای بازنشستگان مخابرات منطقه تهران واریز نکرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۲۲:۳۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام. پنج شنبه 10 اسفند ماه 1402. ساعت30: 10 شبه هست هنوز هم هیچ چیزی واریز خواروبار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات منطقه تهران نشده چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
سلام بازنشستگان مخابرات هرمزگان ۱۴ ماه خواروبار واریزکرد ولی اما متأسفانه بازنشستگان مخابرات تهران تاکنون هیچ خبری نیست چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
مملکتی با چند دولت درسایه وهمه مستقل واختیاردار کامل غیر خود دولت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
عضو مشترک به چشم می‌خورد و اشتراک آنها تهی نیست.
Germany
Mohiedfin
۱۸:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
آقای حداد عادل در این چند ماه اخیر برای خودشان دست و پا می زنند. جبهه متحد اصولگرایان گریان لیست خوبی تهیه کردند چند چهره دلسوز واقعی نظام را دارد اما جای دکتر قالیباف خالیه.
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۱۷:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
دولت رئیسی نمی‌تواند وعده‌هایش را عملی کند/ رئیسی از سال 100 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به فکر ما نیست
این چه قانون و عدالت کشور اسلامی است که در این مدت 25 ماه است که متأسفانه مشکلات ما بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بررسی رسیدگی نشده است چرا؟
هیچ کسی هم در مخابرات ایران، تهران، دولت، مجلس وغیره پاسخگو و جوابگو نیسا و از سال 1400 تاکنون هم نبوده است چرا؟
شرکت مخابرات بابت چه زحمت به کارکنان مخابرات ساختمان شاهد حقوق می دهد و این در حالی است که برخی کارکنان مخابرات پاسخ و جواب تلفن بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را نمی دهند چرا؟
بشماره تلفن ثابت 88294625 مسئول بن خوار بار و سایر رفاهیات مخابرات پاسخ و جواب بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را نمی دهد چرا؟
شرکت مخابرات بابت چه زحمت به کارکنان ساختمان شاهد حقوق می دهد و این در حالی است که برخی کارکنان مخابرات پاسخ و جواب تلفن بازنشستگان مخابرات منطقه تهران را نمی دهند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
پدر مردم رو درآوردید بااین مسخره بازیا اگر به خدا اعتقاد دارید این مردم بنده خدا هستند به جای این مسخره بازیا یه ذره به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
همه حرف ها سر پول و قدرت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان مخابرات منطقه تهران بوده است.
متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره در مورد مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات استان تهران از دی ماه سال 1400 تاکنون هیچ کاری نکرده اند و فقط سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
شما مخابراتیها به گفته مسئولین مربوطه حق و حقوق خود را دریافت کرده اید
آخرین اخبار