درخشش کاراته کا‌های کرمانی در لیگ جهانی امارات

کاراته کا‌های کرمانی از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته در کشور امارات، ۴ مدال رنگارنگ صید کردند.

حسین حسینی رئیس هیئت کاراته استان کرمان گفت: مسابقات لیگ جهانی کاراته یکی از مسابقات حساسی است که فدراسیون جهانی کاراته برگزار می‌کند و میزبان این دوره از مسابقات کشور امارات بود.

وی با بیان اینکه این مسابقات طی روز‌های گذشته در رده‌های مختلف سنی و در دو بخش کاتا و کومیته ویژه آقایان و بانوان برگزار شد، افزود: طی سال‌های گذشته و امسال ورزشکاران زیادی از کشور و استان کرمان به این مسابقات اعزام شده‌اند و نتایج خوبی هم از این مسابقات کسب شده است.

رئیس هیئت کاراته استان کرمان با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات از استان کرمان کاراته کاران بسیار خوبی اعزام شدند، تصریح کرد: کرمانی‌ها در این مسابقات چهار مدال رنگارنگ کسب کردند.

وی افزود: ستایش قانعی در رشته کومیته و رده سنی نونهالان موفق به کسب مدال طلا شد، فاطمه الزهرا سعیدآبادی در رده سنی جوانان و در رشته کومیته مدال برنز را به خود اختصاص داد، یسنا طالبی زاده در رشته کاتا و در رده سنی زیر ۱۴ سال به مدال نقره دست یافت و یزدان قوام در رده سنی نوجوانان و در رشته کاتا مدال برنز را از آن خود کرد.

حسینی تصریح کرد: حق برخی از کاراته کاها در این رقابت ها با ناداوری و یا نفوذ داوری کشور‌های دیگر، ضایع و قربانی بحث داوری شدند، این درحالیست که آن ها از بهترین‌های کاراته کشور و استان هستند، به‌عنوان مثال محمد انکوتی یکی از کاراته کاهای آینده دار استان و کشور است که در این دوره از مسابقات موفق شد در رده پنجم مسابقات جهانی لیگ جهانی کاراته امارات بایستد؛ درحالی که امکان حضور در سکو را داشت.

وی ابراز امیدواری کرد، در مسابقات آینده شاهد چنین مواردی نباشیم.
حسینی تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی جدی‌تر در هیئت کاراته استان کرمان در مسابقات جهانی آینده، تعداد بیشتری از کاراته کاران استان کرمان اعزام شود و در این زمینه نیاز به همدلی بیشتر بین مربیان استان و همه فعالان این عرصه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار