فعالیت ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی استان فعالیت دارند.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان فعالیت دارند که مقدار ۲ هزار و ۴۰۰ هزار تن مواد خام کشاورزی را در سال فرآوری و ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. 

‌‌وی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۴ واحد با ظرفیت ۳۳۰ هزار تن به تعداد واحد‌های سورت و بسته بندی استان اضافه شده است.

شهبازی تصریح کرد: از ۷۶۵ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی تعداد ۴۷۱ واحد آن، سردخانه هستند و آذربایجان‌غربی از این لحاظ رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت سردخانه‌های استان یک میلیون و ۲۸۰‌ هزار تن است، یادآور شد: در حال حاضر در ۱۰‌ شهرستان استان که میوه‌جات عمده در آن‌ها تولید می‌کنند سردخانه در حال ساخت است که با تکمیل احداث آن‌ها در سال آینده در حدود ۳۰هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های استان اضافه خواهدشد. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با افزایش سردخانه‌ها و واحد‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی، شاهد افزایش صدور مجوز‌های صادراتی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود و در ضمن سود آوری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: افزایش واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی و به روز شدن آنها، تضمین کننده توسعه و صادرات پایدار در استان است و در همین راستا دولت با سرمایه گذاران در این بخش همکاری‌های خوبی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.