هشدار روسیه به کشور‌هایی که به نیرو‌های روس حملات خصمانه می‌کنند

یک مقام روس اعزام شده به وین اعلام کرد مسکو بار‌ها به کشور‌های ناتو درباره خطر مشارکت مستقیم آن‌ها در اقدامات علیه نیرو‌های روس هشدار داده است.

کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیات روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات گفت که روسیه بار‌ها به کشور‌های ناتو درباره خطر مشارکت مستقیم آن‌ها در اقدامات علیه نیرو‌های مسلح روسیه هشدار داده است.

گاوریلوف به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما مکرراً به کشور‌های ناتو که از اوکراین به عنوان قربانی علیه کشورمان استفاده می‌کنند، درباره خطر مشارکت مستقیم آن‌ها در خصومت‌ها علیه نیرو‌های مسلح روسیه هشدار داده‌ایم. ادامه استفاده از کی یف و هدایت آن علیه روسیه، روسیه را تضعیف نمی‌کند، بلکه تنها به قربانی کردن اوکراین منجر می‌شود.

روسیه معتقد بود که ارسال تسلیحات به اوکراین با حل و فصل مناقشه ناسازگار است و دخالت مستقیم کشور‌های ناتو در درگیری «بازی با آتش» است.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به اوکراین، هدف قانونی روسیه خواهد بود. به گفته او آمریکا و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که تزریق تسلیحات از غرب به اوکراین کمکی به مذاکرات نمی‌کند و تاثیر منفی خواهد داشت.

اوایل روز دوشنبه، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهارات خود را مبنی بر نیاز به کمک نظامی از سوی آمریکا که توسط حزب جمهوری‌خواه مسدود شده است، تکرار کرد و گفت که چگونه از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است تا بر مخالفان حمایت تأثیر بگذارد. 

زلنسکی ابراز امیدواری کرد که با وجود انتخابات آتی در آمریکا، امکان دستیابی به توافق در مورد تخصیص بودجه وجود داشته باشد. او توضیح داد: به رئیس جمهور بایدن گفتم: لطفاً، از شما می‌خواهم به من و مردم اوکراین کمک کنید، لطفاً یک جلسه دموکرات و جمهوری‌خواه را با هم برگزار کنید و امیدوارم بتوانیم به توافق برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار