روایتی از احوال ناخوش سد‌های استان فارس با وجود بارندگی‌ها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: میانگین میزان بارش در سامانه بارشی اخیر که از ۵ اسفندماه وارد استان فارس شده، تا کنون ۱۶ میلی متر است.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در دومین نشست هم افزایی مدیران عامل دستگاه‌های متولی آب و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان فارس، گزارشی از وضعیت بارندگی سامانه بارشی اخیر طی روز‌های گذشته ارائه داده و اظهار کرد: میانگین میزان بارش در سامانه بارشی اخیر که از ۵ اسفندماه وارد استان فارس شده، تا کنون ۱۶ میلی متر است که بیشترین بارش ثبت شده در ایستگاه برغان واقع در شهرستان مرودشت به میزان ۶۰ میلی متر است.

او گفت: میانگین بارش استان فارس در سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲) تا امروز نزدیک به ۸۰ میلی متر است، که نسبت به میانگین بلندمدت (۵۵ ساله) استان، ۶۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای افزود: بیشترین بارش در سال آبی جاری در ایستگاه تنگاب فیروزآباد با ۲۶۳ میلی متر ثبت شده است.

او ابراز امیدواری کرد: در روز‌ها و ماه‌های پیش رو بخصوص فصل بهار شاهد بارش‌های بیشتری در استان فارس باشیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس تصریح کرد: آب پشت تعداد ۹ سد در حال بهره برداری استان فارس تا امروز یک هزار و ۲۰۸ میلیون متر مکعب است و ورودی سد درودزن در حال حاضر ۲۵ متر مکعب در ثانیه است.

محمد رضا دیهیمی مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی آب استان نیز در این نشست ضمن بیان تاکیدات استاندار بر تداوم تشکیل این جلسات، گفت: ارائه راهکار‌های منطقی و قابل اجرا قبل از اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ باید در دستور کار قرار گیرد.

دومین نشست هم افزایی مدیران عامل دستگاه‌های متولی آب و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان فارس در جهت برنامه ریزی و بررسی راه کار‌ها و سایر اقدامات لازم به منظور عبور از اوج مصرف تابستانی آب با حضور مشاور استاندار و دبیر شورای راهبردی منابع آب استان و مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شیراز و فارس به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای فارس تشکیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
مگر چقدر باران اومده
باید درچنین استانهای کم بارش که قطب کشاورزی هستند
اب مدیریت شود که نمیشود
روشهای سنتی آبیاری هنوز اجرامیشود
دولت هم برای روشهای جدید هیچ حمایتی نمیکند