پلیس فتا همدان خبر داد 

بازگرداندن ۹۵ میلیارد ریال به حساب مالباختگان همدانی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا ۱۱ ماهه امسال ۹۵ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از حساب مالباختگان که به سرقت رفته بود به حساب بانکی آن‌ها عودت داده شد.

سرهنگ محمدباقر زارعی از افزایش ۵۶ درصدی جرائم سایبری در ۱۱ ماهه امسال خبرداد وگفت: این جرائم در ۲ بخش خلاصه می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به جرائم مالی، برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد و بخش دوم مربوط به هتک حیثیت، تهدید، توهین، اخاذی و مزاحمت اینترنتی است.

او گفت: از ابتدای سال تاکنون چندین مورد کلاهبرداری به روش اسکیمر کارت با کپی برداری از ۳۵۶ کارت بانکی و در پرونده دیگری کپی برداری یک هزار و ۵۰۰ کارت بانکی صورت گرفته بود که با ورود به موقع از برداشت غیرمجاز جلوگیری شد و این متهم تنها از ۴۰ کارت برداشت کرده بود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: جرائم مالی نیز تقسیم بندی شده است و بر این اساس ۹۰ درصد جرائم مالی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی سپس برداشت اینترنتی غیرمجاز است.

سرهنگ زارعی گفت: با توجه به گستردگی استفاده از فضای مجازی، چنانچه دیگر تخلفات از جمله سرقت پنج درصد افزایش یابد، جرائم سایبری چندین برابر افزایش می‌یابد چرا که سرمنشا بیشتر تخلفات حتی قتل‌ها هم باید از فضای مجازی دنبال کرد.

او گفت: نیمه دوم امسال پرونده‌های مختلفی تشکیل و اعضای باند فعال در حوزه فیشینگ، ارز دیجیتال، اسکیمر و کپی برداری از کارت‌های بانکی و ارائه رسید جعلی در پلیس فتا تشکیل شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: باند فیشینگ نیز به حساب ۳۰۰ نفر در کشور و استان همدان دسترسی پیدا کرده بودند که توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ زارعی گفت: در پرونده‌ای متهمان ارز دیجیتال با ارایه قیمت‌های کذایی، ارز را با قیمت بالایی به فروش می‌رساند همچنین یک متهم ۱۲ مورد رسید جعلی ارائه کرده بود که این افراد هم در دام قانون گرفتار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.