در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

الزامی شدن وکالت، عدالت را تقویت می‌کند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: در صورتی که وکالت الزامی شود به تقویت عدالت منجر خواهد شد.

بهنام حبیب‌زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در صورتی که وکالت الزامی شود به تقویت عدالت منجر خواهد شد و اعتماد به وکلای دادگستری گسترش پیدا خواهد کرد.

وی ضمن درخواست از قوای سه گانه برای الزامی شدن وکالت گفت: قوای سه‌گانه با تصویب لایحه، طرح و یا تدوین قوانینی زمینه حضور وکیل دادگستری در همه پرونده‌های قضایی را ایجاد کند تا الزام به حضور وکیل به قانون تبدیل شود، زیرا این موضوع و تقویت عدالت کمک می‌کند و نمی‌گذارد حقی پایمال شود.

حبیب‌زاده مومن در خصوص قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار گفت: التزام به قانون ضرورت دارد همانطور که در دو سال گذشته وکلای دادگستری قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار‌ها را اجرا کرده است ودر دو آزمون وکالت گذشته براساس این قانون حدود هفت هزار کارآموز وکالت پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه وکلای دادگستری باید دارای تخصص لازم باشند و پذیرش کارآموز با حداقل نمرات زیبنده نیست گفت: جان، مال و آبروی مردم به وکلا سپرده می‌شود و کانون وکلای دادگستری نحوه پذیرش وکیل بر اساس قانون تسهیل مخالفت دارد، اما با اجرای قانون مخالفت نمی‌کند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص مطالبه رئیس قوه قضاییه برای معرفی وکلای شایسته گفت: وکلایی که اوصاف ویژه دارند و امانت‌دار هستند و از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند و پرونده‌های معاضدتی و تسخیری دارند، تقدیر شوند.

برچسب ها: وکالت ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
بیچاره مردم برای ساده ترین کار هم باید کلی پول به وکیل بدهند، انهم وکلایی که برای فرار مالیاتی یک مبلغ بسیار کم، در وکالتنامه درج می کنند و موکل باید پول بسیار بیشتری نسبت به تعرفه، به حسابهای دیگر برای انها واریز کند. من مخالف صد در صد اجباری شدن وکیل هستم، مگر اینکه همان بنیاد وکلا که پیشنهاد اجباری شدن وکیل را می دهد، رایگان وکیل به موکل ارائه دهد، در غیر این صورت هر کسی بخواهد، خودش وکیل می گیرد.
آخرین اخبار