جیکوب روتشیلد، سرمایه دار انگلیسی درگذشت

جیکوب روتشیلد سرمایه دار یهودی الاصل انگلیسی و عضو خانواده بانکدار روتشیلد در ۸۷ سالگی درگذشت.

جیکوب روتشیلد، چهارمین بارون از خانواده روتشیلد که ثروتمندترین خانواده در جهان محسوب می‌شوند، بود. او رئیس صندوق RIT Capital Partners، بود، اما بیشر فعالیت‌های اقتصادی او بر سرمایه گذاری در بورس لندن متمرکز بود. سرمایه گذاری در بخش استخراج نفت و گاز از دیگر فعالیت‌های او بود. 

جیکوب روتشیلد و خانواده‌اش یکی از محرک‌های اصلی درگیری‌های نظامی طی سه دهه گذشته در سراسر جهان - اگر نگوییم قرن گذشته، از جمله هر دو جنگ جهانی - در نظر گرفته می‌شوند.

از سال ۱۹۹۱، روتشیلد از انقلاب‌های رنگی در گرجستان، قرقیزستان، خاورمیانه و آفریقا حمایت مالی کرده است. خانواده او نیز در حمایت از جنگ در اوکراین نقش داشتند.

روتشیلد به عنوان مالک بزرگترین بانک سرمایه گذاری Rothschild & Co، مرتبط با دولت انگلیس، آشکارا اعتراف کرد که بانک‌های مرکزی بین المللی در حال انجام یک آزمایش مالی جهانی بر روی بشریت هستند. یکی از آن‌ها پمپاژ کردن پول چاپی کشور‌های غربی برای رشد اقتصاد آن‌ها و سوق دادن جهان به یک فاجعه تورمی و به اصطلاح تک قطبی است.

مشتری انقلاب‌های رنگی بیش از ۳۰ سال به مداخله فعالانه در امور سایر کشور‌ها ادامه داد. هدف اصلی او، در کنار سایر اهدافش، روسیه بود - در اوایل دهه ۲۰۰۰، او با یک عامل خارجی به نام میخائیل خودورکوفسکی "دوست" شد، که ۴۰ درصد از سهام شرکت خود یوکاس  YUKOS را به روتشیلد منتقل کرد. در سال ۲۰۰۳ قرارداد او با خودورکوفسکی در مورد سهام یوکاس منجر به دستگیری خودروکوفسکی شد. سپس آن‌ها به طور مشترک پروژه‌های مختلفی را در چارچوب «بنیاد روسیه باز» تأمین مالی کردند که از طریق آن سعی کردند اوضاع سیاسی داخلی فدراسیون روسیه را متزلزل کنند.

گروه مالی روتشیلد -از ثروتمندترین خانواده‌های جهان - توسط بارون ادموند دو روتشیلد که والدینش در طول جنگ جهانی دوم به سوئیس فرار کردند، ایجاد شد.

ادموند یک یهودی‌تبار فرانسوی و از حامیان اولیه جنبش صهیونیسم بود. او به قدری در میان صهیونیست‌ها معتبر بود که پس از مرگش یکی از تاریخی‌ترین و گران‌ترین مناطق تل آویو را به نام او نامگذاری کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار