درمان رایگان ­اتباع دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از پوشش بیمه سلامت برای اتباع مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص خبر داد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه سلامت فقط برای اتباع مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص صورت گرفته که جمعیت آنها چیزی حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

محمد مهدی ناصحی تصریح کرد: تامین بودجه برای بیمه این افراد با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انجام می‌شود و درصد بیشتر، حق بیمه این بیماران از سوی کمیساریای عالی پناهندگان و بخشی هم از منابع داخلی کشور پرداخت می‌شود.

وی درباره اینکه برخی اتباع هم با وجود نداشتن بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج، اما از مراکز درمانی خدمات رایگان دریافت می‌کنند، بیان کرد: این خدمات بوسیله سازمان‌های بیمه پرداخت نمی‌شود و خیرین و مراکز مددکاری در بیمارستان‌ها این پوشش را تامین می‌کنند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که سایر اتباع خارجی در کشور با پرداخت هزینه سالانه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، افزود: اتباع غیرایرانی که به صورت قانونی در کشور حضور دارند و خواهان بیمه هستند باید سالانه مبلغ ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کنند و این عدد از مبلغ در نظر گرفته شده برای ایرانی‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر است.

ناصحی تاکید کرد: پیشنهاد شده که برای افرادی که به کشور وارد می‌شوند به محض ورود رسمی، حق بیمه سالانه از آنها دریافت و بیمه درمانی هم برقرار شود. این اتفاق در سایر کشور‌ها هم وجود دارد و افراد به محض ورود هزینه بیمه خود را سالانه پرداخت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
کشورا تا مطمئن نشن تبعه خارجی توان مالی داره اجازه نمی‌دن وارد کشورشون بشه.
پول نفت محدود ایران که تا چند سال دیگه ارزشش با پهن یکی میشه رو دارید خرج گداهای منطقه میکنید، و البته این حماقت بدون عواقب سخت نیست.
در همین حال عربستان داره پول حج و نفت رو خرج زیرساخت و پروژه های بزرگ می‌کنه.
آینده هر دو کشور دیدنیه!! و عبرت انگیز
Finland
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دروغ است. هزینه بیمه از تمامی اتباع بدون استثناء گرفته می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
برگرد کشور گل و بلبل خودت. هم خودت و هم مردم ایران را راحت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
یتیم خانه ی ایران
آخرین اخبار