طالبان:

ایران فرصت خوبی برای توسعه افغانستان است + فیلم

رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: به دنبال این هستیم با ایران بعنوان یک همسایه تعاملات سیاسی و تجاری را توسعه دهیم.

رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت: برای رفع موانع و بررسی مشکلات پیش روی تجار و سرمایه‌گذاران به چابهار سفر کرده‌ایم تا با تفاهم در جهت توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان گام‌های مثبت را برداریم.

محمدالله بختیار اظهار کرد: از اهداف اصلی سفر چند روزه به چابهار آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل سرمایه گذاری در این بندر مهم است تا بتوانیم ارتباطات را روز به روز بیشتر کنیم چون ایران همسایه و دوست خوبی برای ما است.

وی ادامه داد: ملاعبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر و رییس الوزراء حکومت سرپرست افغانستان در آبان ماه سال‌جاری به چابهار سفری تجاری و اقتصادی داشتند و این هیات با هدف اجرای تفاهمنامه و پیگیری موانع و مشکلات پیش رو و توسعه روابط به چابهار سفر کرده و امیدواریم با ایران بعنوان یک همسایه نیک و خوب تعاملات سیاسی و تجاری را توسعه دهیم.

وی افزود: کشور افغانستان محصور در خشکی است و بندر چابهار با توجه به متصل بودن به آب‌های آزاد اقیانوس هند می‌تواند کالای افغانستان را به دنیا صادر کند و خوشحال هستیم که مسئولان در چابهار همیشه تاکید بر توسعه روابط و تسهیل در تجارت دارند و سرمایه گذاران زیادی از این کشور در این بندراقیانوسی حضور دارند.

رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان تاکید کرد: ایران فرصت خوبی برای توسعه افغانستان است برای همین هیات تجاری و فنی و اقتصادی افغانستان سفرها را در آینده بیشتر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اول به فکر توسعه مناطق محروم داخل ایران باشید
آخرین اخبار