بیش از ۲۳ میلیون دلار کالا از گمرک شاهرود صادر شد

مسئول گمرک شاهرود گفت: ۲۶ هزار و ۷۰۹ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۴ دلار از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از این شهرستان صادر شده است.

رحیمی گفت: ۲۶ هزار و ۷۰۹ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۴ دلار از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از این شهرستان صادر شده است. این میزان صادرات به کشورهای کویت، ترکیه، سوریه، ترکمنستان، افغانستان، عمان، عراق و امارات انجام شد.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی شهرستان شاهرود ۱۹ درصد از کل صادرات استان سمنان است، ابراز کرد: شرکت‌های صنعتی سیمان شاهرود، زغالسنگ البرز شرقی، طب پلاستیک و سیم و کابل مغان بیشترین حجم کالاهای صادراتی خود را از این دفتر در شاهرود ثبت و صادر کردند.

مسئول گمرک شاهرود افزود: تولیداتی مانند تراورس بتنی، مواد اولیه سیمان، سیم و کابل، شیر خشک صنعتی، کره حیوانی، ظروف پلاستیکی، محصولات پلی پروپیلن، کنسانتره زغالسنگ در شاهرود ثبت شد و بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

رحیمی با بیان اینکه محصولات کشاورزی این شهرستان مانند زردآلو، انگور، سیب‌درختی، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی از جمله تولیدات گیاهی و باغی هستند که با کارت‌های بازرگانی بخش خصوصی از مرزهای کشور صادر می‌شوند، گفت: امکان پیگیری صادرات محصولات کشاورزی و باغی از طریق گمرک شهرستان شاهرود وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.