اعظمی در تذکر شفاهی:

سیب‌زمینی‌های کشت تابستانه جنوب کرمان به دلیل قیمت پایین در حال فاسد شدن است

نماینده مردم جیرفت در مجلس در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیب‌زمینی‌های کشت تابستانه به دلیل قیمت پایین در انبار‌ها در حال فاسد شدن است.

ذبیح‌الله اعظمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: به دلیل مصوبه تشکیل استان کرمان جنوبی مجدداً از رئیس جمهور و هیأت دولت تشکر می‌کنم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ادامه داد: در مصوبه هیأت دولت جیرفت به دلیل سابقه تاریخی و اینکه از قدیم‌الایام و حداقل از یک صد سال اخیر و ایجاد زیرساخت‌های لازم پس از انقلاب و سایر شاخص‌ها به حق مرکز استان کرمان جنوبی تعیین شده است و جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست به همین دلیل از مسئولین ذیربط توصیه می‌کنم میان مردم بافرهنگ و محترم جنوب کرمان با مصاحبه و نطق‌های خود تفرقه و تنش ایجاد نکنند.

وی افزود: در جریان انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تخلفات متعددی صورت گرفته است که مطالبه مردم رسیدگی به این موضوعات است که برای جلب افکار عمومی نیاز است موضوع پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داد و گفت: سیب‌زمینی‌های کشت تابستانه به دلیل قیمت پایین در انبار‌ها در حال فاسد شدن است، از سوی دیگر سیب‌زمینی‌های تازه جنوب استان کرمان به دلیل عدم پوشش هزینه‌های تولید بر زمین مانده و توسط کشاورزان برداشت نمی‌شود، برای حل این مشکل نیاز به یافتن بازار‌های جدید صادرات است که وزارت جهاد کشاورزی با جدیت آن را پیگیری کند.

وی همچنین تصریح کرد: باقی مانده ۱۰ درصد تعرفه پیاز حذف و از ضرر و زیان بیش از اندازه کشاورزان جلوگیری شود.

اعظمی در تذکر به وزارت نیرو گفت: با قطع برق چاه‌های کشاورزی به بهانه مصرف بالای این چاه‌ها و بدون اطلاع قبلی به امنیت غذایی صدمه نزنید و مصوبات مجلس را رعایت کنید.

 

برچسب ها: مجلس ، قیمت سیب زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار