کشف ۵ تن چوب قاچاق در سیاهکل

فرمانده انتظامی سیاهکل از کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی سیاهکل به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره کرد و گفت: قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است و ضرر جبران‌ناپذیری را به سلامت محیط زیست وارد می‌کند.

او با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی به منظور مقابله با قاچاق حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی باری نیسان حامل چوب در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی، مشکوک شدند و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو ۲ تن چوب جنگلی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی سیاهکل همچنین از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از محل بارگیری این خودرو خبر داد و تصریح کرد: در این راستا متهم ۴۶ ساله پس از تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سرهنگ امیدخواه با بیان اینکه چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل داده شد، گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

به گفته او، حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.