پیگیری ۵۲۵ پرونده توسط وکلای معاضدتی و تسخیری کانون وکلای لرستان

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان از پیگیری ۵۲۵ پرونده از سوی وکلای معاضدتی و تسخیری کانون وکلای استان طی امسال خبر داد.

غلامرضا رفیعی اظهار داشت: از زمانی که کانون وکلا در لرستان تشکیل شده تا کنون ۷۶۰ نفر وکیل پایه یک عضو آن شده است.

وی عنوان کرد: از سال ۸۹ تا ۱۴۰۲، در مجموع نزدیک به ۲۰۰ نفر کارآموز وکالت را در کانون وکلای استان پذیرفته‌ایم، عنوان کرد: با وجود تصویب قانون تسهیل، امسال ۲۵۳ نفر کارآموز پذیرفته شده حقوق داشته‌ایم.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان با اشاره به اینکه باتوجه‌به آئین‌نامه وکالت مصوب ۱۴۰۰، این کارآموزان باید شش ماه، هر روز در دادگستری حاضر و ضمن مطالعه یک پرونده، گزارش تهیه کنند، گفت: انجام این امر، به عهده کانون وکلا و دادگستری استان قرار داده شده است.

رفیعی با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی دراین‌رابطه در شعب دادگستری برای عملیاتی‌شدن این طرح، عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در ارتباط با اجرای طرح تسهیل، همین موضوع است.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح این مصوبه از سوی مجلس، تصریح کرد: امیدواریم این موضوع از سوی رسانه‌ها در کنار جامعه حقوقی پیگیری شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث معاضدت کانون وکلا در استان، بیان داشت: در این راستا کسانی که از لحاظ مالی توانایی انعقاد قرارداد با وکلای دادگستری را ندارند، در کانون‌های وکلا این مهم وجود دارد که در صورت تأیید این امر و احراز شرایط وکیل معاضدتی در اختیارشان قرار خواهد داد.

رفیعی همچنین با اشاره به بحث اختصاص وکیل تسخیری برای پرونده‌های با مجازات حبس ابد و اعدام، افزود: در این راستا با معرفی و مکاتبه محاکم قضائی، ما وکیل تسخیری دراین‌رابطه اختصاص خواهیم داد.

وی، گفت: در مجموع تعداد پرونده‌های وکیل معاضدت و تسخیری طی امسال و تا کنون ۵۲۵ مورد در استان بوده است، از این تعداد حدود ۱۰۰ مورد تسخیری و مابقی معاضدتی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار