استاندار کردستان مطرح کرد

ضرورت پاک کردن چهره شهر از وجود معتادین در ایام سال نو

زارعی کوشا گفت: پاک کردن چهره شهر از وجود معتادین در ایام سال نو که در پیش داریم باید اولویت شورای مبارزه با مواد مخدر استان باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز شنبه در مراسم تکریم و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان که با حضور قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد،اظهار کرد: حوزه مبارزه با مواد مخدر یکی از حوزه‌هایی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب پرچم مبارزه با این بلای خانمانسوز را برافراشته و هزینه‌های زیادی هم متحمل شده است.

وی افزود: ایران به واسطه همسایگی با کشور‌های تولیدکننده اصلی مواد مخدر در مسیر ترانزیت قاچاق این مواد به نقاط مختلف دنیا بوده‌ایم علاوه براینکه آسیب‌پذیر بوده‌ایم هزینه‌های زیادی را برای مقابله با این افیون خانمانسوز پرداخته‌ایم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در این میان کردستان به تعبیر مقام معظم رهبری استان فرهنگی و از استان‌هایی است که از دیرباز به عنوان استان پاک معروف بوده و آلوده‌شدن به مواد مخدر از قبح بسیار زیادی در بین مردمان این دیار برخوردار است، اما با این وجود کردستان هم از آسیب‌های این بلای خانمانسوز بی‌بهره نبوده است.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: مظاهر آلوده به اعتیاد باید از کردستان کاملا پاک شود تا از مظهر سفید بودن کردستان در حوزه اعتیاد صیانت شود.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای گردشگران در استان گفت: ظرفیت‌های خوب گردشگری در کردستان وجود دارد، این مهم کردستان را به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: پاک کردن چهره شهر از وجود معتادین در ایام سال نو که در پیش داریم باید اولویت شورای مبارزه با مواد مخدر استان باشد.


بیشتر بخوانید


فرمانده انتظامی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمپ ماده ۱۶ در زیربنایی بالغ بر ۴ هزار مترمربع و ظرفیت ۲۵۰ نفر در کردستان راه‌اندازی شد.

وی با عنوان این مطلب که همواره پیشگیری بهتر و تاثیرگذارتر از درمان است، گفت: در همین راستا در قالب برنامه‌های پیشگیرانه بیش از ۹۵۷ هزار و ۳۴۵ نفر زیرپوشش آموزش قرار گرفتند.

فرمامده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کردستان جز ۱۰ استان آخر در حوزه شیوع مواد مخدر و خرید فروش مواد است، عنوان کرد: طی چهار سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: کردستان طی سه سال گذشته رتبه برتر را در برگزاری برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر کسب کرده که این مهم حاصل تلاش یک کار تیمی و همراهی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها بوده است.

در این نشست، ضمن تقدیر از تلاش سردار آزادی، علی محمدپناه به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.