طالبی: سپاهان اسیر بی تجربگی بازیکنانش برابر الهلال شد/ عواقب تصمیمات تخریب کننده را در آسیا دیدیم

بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم برابر تیم الهلال عربستان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید طالبی بازیکن سابق تیم فوتبال سپاهان درباره  شکست این تیم اصفهانی برای تیم الهلال عربستان و حذف از لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پیش بینی می‌شد که سپاهان بازی خیلی سختی  در مقابل تیم پرمهره و پرامکانات الهلال در پیش خواهد داشت، منتهی بازیکنان به خاطر سبک بازی عالی خود هوادارانشان را شگفت زده کردند و خیلی خوب شروع کردند و ادامه دادند. حتی در نیمه دوم شرایط به صورتی بود که سپاهان تیم قابلی نشان داد. ۲ مرتبه سپاهان اسیر کم تجربگی بازیکنان باتجربه خودش شد و متاسفانه این موضوع گریبان این تیم را گرفت. به نظرم الهلال بعد از دریافت گل خیلی پرآشوب شده بود و سپاهان می‌توانست حتی گل دوم هم بزند، اما منتهی مراتب یک اتفاق گریبان این تیم را گرفت و شیرازه این تیم  از هم پاشیده شد.

او افزود: فوتبال بازی کردن با  ۱۱ نفر برابر تیم الهلال کار مشکلی هست که سپاهان داشت این کار را به نحو احسن انجام می‌داد و اگر در خانه الهلال ۱۰ نفره شوید محکوم به نوشیدن زهر هستید مگر اینکه شرایط خاصی برایتان به وجود بیاید.

طالبی درباره اینکه  در بازی برگشت هم سپاهان ۱۰ نفره شد و  نتیجه بازی را به الهلال واگذار کرد، گفت: این اتفاقات ممکن است در صدم ثانیه برای هر فوتبالیستی بیفتد و مسئله طبیعی است. من دانشگر را جزو بازیکنان خوب سپاهان می‌دانم، اما متاسفانه در جایی خطا صورت گرفت که اصلا لازم نبود. در این بازی اگر مدافع سپاهان می‌خواست خطایی بر روی بازیکن الهلال انجام بدهد باید پشت به دروازه خطا می‌کرد. تیم الهلال بعد از ۱۰ نفره شدن سپاهان را زیر و رو کرد و  سپاهانی‌ها عملا دست به خودکشی زدند. هر اتفاقی ممکن است برای هر بازیکنی رخ بدهد، اما تکرار مکررات نشان می‌دهد که بازیکنان از تمرکز کافی برخوردار نیستند. متاسفانه عدم تمرکز باعث شده بود که بر کیفیت فنی بازیکنان تاثیر بگذارد. به نظرم در ۷۰ دقیقه بازی حتی مدافعان سپاهان هم ایده آل بازی کردند، اما منتهی نباید بازیکن اشتباه کند.

او افزود: اشتباه کردن جلوی تیم‌هایی همانند الهلال خطرناک است و دیدید که ورق بازی طوری برگشت که بد بینانه‌ترین هوادار سپاهان هم فکر نمی‌کرد چنین بلایی به سر این تیم بیفتد. واقعا سپاهان داشت روز خوبی را پشت سرمی گذاشت، اما تفاوت ستاره‌ها اینجا مشخص شد. ستاره‌های الهلال نشان دادند که هر لحظه می‌توانند ورق بازی را به نفع خود برگردانند.

طالبی درباره علت ناکامی‌های نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا  بیان کرد: ما چیزی را نکاشتیم که بخواهیم برداشت کنیم. عربستان ۳ نماینده در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا دارد و این نشان می‌دهد که فوتبال جای بهانه و گرفتن امتیازات لحظه‌ای نیست و شما محکوم به برنامه ریزی، داشتن نگرش حرفه‌ای  هستید. بازیکنان باید حرفه‌ای فکر کنند.  عدم حرفه‌ای گری را در فوتبالمان می‌بینیم. اگر اتفاقاتی در فوتبالمان رخ می‌دهد درگیر لحظات است و به نظرم آنی و زودگذر هست، چون ثباتی در آن وجود ندارد. بازیکنان ما در بازی با الهلال با غیرت خود تا دقیقه ۷۰ خوب بازی کردند، اما این‌ها لحظه‌ای است و فایده‌ای ندارد. وقتی در کوران مسابقات مهمی همانند لیگ قهرمانان آسیا، آقا یان در خواب سقف ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیاردی برای تیم‌ها تعیین می‌کنند در مقابل تیم‌هایی که دارند هزاران میلیارد خرج بازیکنان خود می‌کنند.

او افزود: همه کشور‌ها برای توسعه و پیشرفت فوتبال خود دست به اقدامات بنیادین و عالی می‌زنند، اما مسئولان فوتبال ما  تصمیماتی می‌گیرند که فوق العاده تخریب کننده است و تمام عواقبش هم شامل حال ما شد. می‌بینید که در لیگ قهرمانان آسیا هیچ تیم ایرانی در مرحله بعدی حضور ندارد و ۳ تیم عربستانی در مرحله بعدی حاضر هستند. تیم ملی قطر با قدرت  انسانی یک صدم ایران  برای دومین بار متوالی  قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و ما کماکان در اینجا اسیر توهمات و خود پسندی‌های خود در این ورزش هستیم و این می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.