ذخیره‌سازی ۴۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های آذربایجان‌غربی

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان قطب تولید سیب کشور است، گفت: امسال ۴۰۰ هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

محمد دمکری معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب درختی در استان گفت: آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب درختی در کشور است و ۳۰ درصد سیب درختی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی افزود: از ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغ ها به محصول سیب اختصاص دارد و ۴۸ هزار و ۵۳۳ بهره‌بردار در این بخش در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت دارند.

دمکری با مطلوب ارزیابی‌نمودن کیفیت سیب درختی ذخیر‌ه‌شده در سردخانه‌های استان، در ادامه گفت: درصدد تسهیل کار صادرکنندگان برای روان‌سازی صادرات سیب درختی به کشور‌های هدف هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
با سلام و عرض ادب به مسولین محترم خسته نباشید همه سیب‌های کشاورزان رو دستشون مانده یه فکری به حال کشاورزان بکنید تمام زحماتشون داره هدر میره خواهشا جلوی صادرات را باز کنید همه کشاورزان دارن بدبخت میشن به خدا گناه دارن با تشکر فراوان