پیش‌بینی بارش برف و کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز شنبه نفوذ و فعالیت متناوب سامانه بارشی و توده هوای سرد موجب بارش باران، برف و کاهش محسوس دما در استان می‌شود.

آقای امیدفر گفت: بر اساس نقشه های پیشیابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای فعالیت متناوب  سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان آذربایجان شرقی ادامه می یابد و موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و مه می شود.

وی اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در نواحی گرمسیر، بارش تگرگ و کولاک برف در مناطق سردسیر و کوهستانی استان، لغزندگی، یخبندان، مه گرفتگی، سقوط بهمن و خسارت به بخش کشاورزی در اثر کاهش محسوس دما وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وزش باد نسبتا شدید در این مدت احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک و سقف گلخانه ها وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

آقای امیدفر خواستار انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب های احتمالی، احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم در سفر به مناطق کوهستانی، اطمینان از سلامت فنی خودرو و آمادگی دستگاه های خدماتی و راهداری برای نمک پاشی و برف روبی مناطق سردسیر و کوهستانی شد.

وی بر لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.