آغاز طرح ملی منتظران ظهور به میزبانی قم

طرح ملی منتظران ظهور به مناسبت ایام جشن‌های نیمه شعبان با حضور امدادگران، جوانان و داوطلبان استان‌های اجرا کننده طرح در مسجد مقدس جمکران آغاز شد.

محمدرضا بهرامی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از آغاز طرح ملی منتظران ظهور با محوریت امدادی، درمانی، حمایتی و فرهنگی با مشارکت استان‌های سمنان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان، البرز، مرکزی، مازندران، تهران، قزوین و گیلان به میزبانی استان قم در نیمه شعبان خبر داد و گفت: در این طرح ۱۸ گروه امداد و نجات، برای امداد و درمان در حرم مطهر، جمکران و بلوار پیامبر اعظم فعالیت داوطلبانه خود را آغاز نمودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به تجهیزات بکارگیری شده در این طرح گفت: ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه به صورت پشتیبان در استان قم و ۱۴ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه پشتیبان در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای بکارگیری شده‌اند.

وی افزود: ۵ دستگاه بیمارستان اضطراری، ۱۵ دستگاه موتور‌لانس، ۱۲ دستگاه خودروی کمک‌دار، آشپزخانه و نانوایی سیار، خودروی ارتباطات و یک فروند بالگرد در این طرح آماده خدمت به زائران هستند.

بهرامی گفت: در این طرح ۱۹۶ پزشک، پرستار و نجاتگر، ۲۱۰ عضو جوان، داوطلب، فرهنگی و ۲۳۵ نفر از ۹ استان کشور حضور دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح سفیران امید توسط جوانان هلال‌احمر گفت: برپایی فضای دوستدار کودک، فعالیت‌هایی همچون نقاشی، با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، غرفه فرهنگی و اجتماعی، ایستگاه سلامت، حضور تیم‌های سحاب (دوچرخه سوار و پیاده) با شعار:پا در رکاب منجی»، امید، مشاوره روانشناسی و... ازجمله خدمات جمعیت هلال احمر به شمار می‌رو‌د.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، دستان با کرامت را یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط داوطلبان دانست و گفت: در این طرح، زائرانی که توانایی پیاده روی کافی ندارند یا کهولت سن دارند در ۴ ایستگاه به وسیله ویلچر تا مسجد مقدس جمکران منتقل می‌شوند.

وی گفت: از سوم تا ششم اسفندماه، نیرو‌های حاضر در طرح ملی منتظران ظهور جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات امداد و نجات، درمان اضطراری، آموزش همگانی، خدمات داوطلبانه و بشر دوستانه به زائرین و مجاورین مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر بانوی کرامت خدمات ارائه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار