هدیه سرخ گیلانیان برای نجات زندگی

مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: گیلانی‌های نوعدوست برای نجات بیماران از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۸ هزار واحد خون اهدا کرده اند.

دکتر بابک پاکدل با بیان اینکه هر واحد خون جان ۳ بیماررا نجات می‌دهد، افزود: ۷۹ هزار و ۹۹۴ گیلانی برای نجات بیماران از ابتدای سال تاکنون ۶۸ هزار و ۶۰۱ واحد خون اهدا کردند، که ۶۶ هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۲ هزارو ۳۰۶ نفر زن بودند. 

مدیر کل انتقال خون گیلان با بیان اینکه تعداد مراجعه کننده نسبت به سال گذشته ۹۷ و ۲ دهم درصد افزایش داشته است، گفت: امسال خونگیری در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد بیشتر شده است.

دکتر بابک پاکدل با اشاره به تعداد اهدا کنندگان خون تصریح کرد: ۳۹ هزار و ۱۵۱ نفر اهدا کننده مستمر، ۹ هزار و ۷۱۹ نفر برای بار اول و ۱۹ هزار و ۷۳۱ نفر اهدا کننده باسابقه هستند.

وی گفت:خون‌های اهدا شده نیاز خونی ۳۱ مرکز درمانی گیلان را تامین می‌کند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به فصل سرما و کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون افزود: با توجه به اینکه برخی بیماران برای بهره‌مندی از یک زندگی طبیعی باید به شکل منظم خون یا فرآورده‌های خون دریافت کنند افزود: بیماران هموفیلی و تالاسمی مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند و که اهدای خون مستمر نقش مهمی در حیات این بیماران دارد.

 دکتر بابک پاکدل با اشاره به بروز حوادث و سوانح همچون تصادفات رانندگی، سوختگی‌ها و عمل‌های جراحی در گیلان گفت: زنان باردار هنگام زایمان، نوزادان به ویژه نوزادان نارسی که دچار زردی می‌شوند و بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند از مصرف کنندگان خون و فرآورده‌های خونی در استان هستند. 

وی با اشاره به نیاز مداوم استان گیلان به خون و فرآورده‌های خونی، از مردم نوعدوست استان خواست رای نجات بیماران، یاریگر انتقال خون گیلان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.