صدور هشدار سطح زرد هواشناسی

ورود سامانه بارشی به استان مرکزی

تحلیل آخرین خروجی الگوهای پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی سرد به استان از شنبه شب تا روز دوشنبه هفته آتی است.

زمان ورود این سامانه به استان مرکزی از  اواخر وقت شنبه هفته آینده پیش بینی شده که تا روز دوشنبه همین هفته فعالیت این سامانه تداوم خواهد داشت.

نوع مخاطره این سامانه بارش برف و در مناطق گرمسیر استان برف و باران (به خصوص نیمه شمال و نواحی شرقی استان) و  کاهش محسوس دما عنوان شده است.

این سامانه در تمامی شهرستان‌های استان مرکزی شامل اراک، آشتیان، تفرش، زرندیه، ساوه، غرق آباد، فراهان، کمیجان، خمین، خنداب، دلیجان، شازند، محلات فعالیت خواهد داشت.

اثر مخاطره این سامانه بارشی اختلال تردد در جاده‌های استان به خصوص جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان به دلیل لغزندگی ناشی از بارش برف و در مناطق گرمسیر برف و باران و یخ زدگی سطح جاده‌ها و همچنین کاهش دید افقی به دلیل پدیده مه و احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی اختلال تردد در بعضی از معابر شهری به دلیل لغزندگی و یخ زدگی و احتمال خسارت به بخش کشاورزی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرد از سفر‌های غیر ضروری و در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی به خصوص در عبور از گردنه‌های استان اجتناب کنند، دمای گلخانه‌ها و سایر سالن‌ها به دلیل کاهش دما و انجام اقدامات لازم برای اجتناب از خسارت به تأسیسات و ماشین آلات کشاورزی تنظیم  شود و کوهنوردان به ارتفاعات صعود نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.