برگزاری جشنواره های قالی موجب ورود نسل جدید و ایجاد اشتغال در صنعت فرش می‌شود

اولین جشنواره قالی کرمان و بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف ایران در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق، کرمان آغاز به کار کرد.

 اولین جشنواره قالی کرمان و بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف ایران چهارشنبه شب ۲ اسفند با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و سایر مسئولان در محل نمایشگاه‌های دائمی کرمان دایر شد.

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: هر ساله در استان نمایشگاه فرش برگزار می‌شود، اما امسال برای اولین بار جشنواره فرش دایر شده است.

وی افزود: با برپایی جشنواره قالی کرمان، متخصصان و کارشناسان فرش به صورت تخصصی در خصوص نوع طراحی، بافنده‌ها و مشکلات بافنده‌ها بحث و گفتگو می‌کنند.

حسن‌زاده بیان داشت: در این جشنواره از بافنده‌ها که به صورت شبانه‌روزی زحمت کشیده و فرش نفیس کرمان را به جهانیان معرفی می‌کنند، تقدیر می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: هدف اصلی جشنواره معرفی بافنده‌ها است چرا که اگر بافنده احیا بشود به فرش کرمان نیز کمک کرده‌ایم و موجب ورود نسل جدید و ایجاد اشتغال در صنعت فرش می‌شود.

برچسب ها: جشنواره ، بافنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار