نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به گوشت سفید ۶۰ تن است

نیاز روزانه چهارمحال و بختیاری به گوشت سفید ۶۰ تن است که در حال حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید استان نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گردهمایی جامعه اصناف و بازارچه استان گفت: سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد ریالی در بخش تامین گوشت سفید و قرمز و دام و طور، مهمترین رهاورد انقلاب اسلامی در بخش تامین امنیت غذایی در این استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰ مرغداری در استان افزود: از این میزان سرمایه‌گذاری در استان ۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به گوشت سفید است.

برزگر، نیاز روزانه استان به گوشت سفید را ۶۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ظرفیت تولید گوشت سفید استان نزدیک به ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت پرورش گوشت هزار و ۱۰۰ واحد دامداری صنعتی در استان راه‌اندازی شده است.

وی، نیاز چهارمحال و بختیاری به گوشت قرمز را ۱۲هزار تن عنوان کرد و افزود: هم اکنون روزانه ۳۳ تن گوشت در استان مصرف می‌شود.

برزگر با اشاره به افزایش دام‌های شیری از ۱۰ هزار به ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار راس و وجود دو میلیون راس دام سبک گوسفندی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون ۲.۵برابر سرانه کشور لبنیات و گوشت قرمز در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی سه دهه گذشته گفت: با این میزان سرمایه گذاری امروز ۴۳ تا ۴۵ درصد اقتصاد استان وابسته به بخش کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.