نماینده ولی فقیه در کرمان:

دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیون است

امام جمعه کرمان گفت: دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و روحانیون است؛ اما روحانیون نشان داده اند، دین در صحنه عمل کارآمد است.

شامگاه امشب مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) قناتغستان ماهان با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان و جمعی از مردم و روحانیون برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: در طول تاریخ، طلاب شجاع، باتقوا و عالم در مقابل هجمه‌های معاندان ایستاده اند و در این راه روحانیون زیادی جان خود را برای برپایی یک حکومت دینی فدا کرده اند.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه‌های علمیه، بسیار خطیر و حساس است، بیان داشت: روحانیون نشان داده اند دین در صحنه عمل کارآمد است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال ناکارآمد جلوه دادن حوزه‌های علمیه و ایجاد جدایی بین مردم و روحانیون بوده است؛ اما تاکنون موفق به اهداف خود نشده اند.  

وی افزود: حوزه‌های علمیه، وظیفه تربیت کارشناسان دینی را دارند تا پاسخگوی سوالات و مسائل دینی مردم باشند.

حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای اقتدار آفرین است

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان نیز به بحث انتخابات که مهم ترین موضوع کشور است اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، اقتدار آفرین است.

وی افزود: امروز تکلیف سنگینی بر عهده روحانیون گذاشته شده  و آن هم کار فرهنگی و تبلیغی است و روحانیون در هر پست و مقامی که هستند بایستی به وظیفه ذاتی خود که کار فرهنگی و تبلیغی است، بپردازند.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی آسیب‌های اجتماعی و جرائم، زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، افزود: ریشه بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، مسائل فرهنگی است.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: با حجم بالای ورودی پرونده‌ها مواجه هستیم و باید بیش از پیش به مسائل فرهنگی توجه شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان افزود: دشمن به دنبال ایجاد فاصله و جدایی بین مردم و روحانیت است و طلاب باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند. 

وی با اشاره به اینکه مسئولیت روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین و خطیر است، بیان کرد: ما روحانیون به خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: علما و روحانیون متعددی آرزو داشتند در یک نظام و حکومت دینی و اسلامی زندگی کنند؛ اما این افتخار پس از ۱۴۰۰سال نصیب ما شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان برای روحانیون جوان که از امشب ملبس به لباس سربازی امام زمان (عج) شدند، آرزوی توفیق کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار