استاندار کرمانشاه:

منطقه اورامانات می‌تواند به قطب گردشگری مهم استان تبدیل شود

استاندار کرمانشاه با یادآوری رویکرد اقتصاد گردشگری دولت گفت : منطقه اورامانات با داشتن ویژگی‌های منحصر بفرد می‌تواند به قطب گردشگری مهم استان تبدیل شود و تمرکز مدیریت استان به پاوه و دیگر مناطق اورامی از سال آینده بیشتر می‌شود.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در دیدار با معتمدین، متنفذین و نخبگان شهرستان پاوه مرکز منطقه اورامان با بیان اینکه میراث‌فرهنگی و گردشگری یک مساله ذوقی و سلیقه‌ای نیست گفت : یکی از مهمترین فرصت‌های استان کرمانشاه حوزه گردشگری است که از سال آینده با تمرکز بیشتری در مورد آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: نکته‌ای که در حوزه گردشگری باید مورد توجه فعالان این عرصه در استان قرار بگیرد این امر است که گردشگری هر منطقه باید متناسب با ارزش‌ها و زیست بوم آن منطقه باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این استان برای قرار گرفتن در مسیر تحول و رونق اقتصادی و فرهنگی نیازمند انتخاب یک محور به عنوان پیشران برای توسعه است که گردشگری می‌تواند این نقش را ایفا و دیگر حوزه‌های شهرستان را به حرکت درآورد.

صحرایی با یادآوری وجود ۶ مرز فعال در استان یادآور شد: تقویت و ساماندهی مرز‌های استان و استفاده از ظرفیت‌های مرزی می‌تواند فرصتی بسیار مناسب و مغتنم برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری سلامت در استان باشد.

وی با تاکید بر فعال و پویا بودن همه مرز‌های کرمانشاه گفت: متاسفانه از ظرفیت‌های مرزی بخوبی استفاده نشده است درحالیکه باید این حوزه منشا خیر و برکت برای استان باشد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کولبری راهکار موثری برای رفع مشکل اشتغال در مناطق مرزی نیست تاکید کرد: نگاه در این زمینه این است که مرز‌ها به سمت استفاده پایدار با حفظ کرامت مرزنشینان حرکت کند.

وی ادامه داد: کولبران باید در قالب تشکیل بازارچه‌های مرزی که در شان شخصیت آن‌ها باشد به فعالیت بپردازند و نقش معتمدان مناطق مرزی در ساماندهی این مساله بسیار حائز اهمیت است.

صحرایی با بیان اینکه وزارت کشور معتقد است منفعت مرز‌ها باید عاید مرزنشینان شود اظهار کرد: بازارچه‌های مرزی نباید تنها در زمینه خرید و فروش کالا (فعال) باشد بلکه در همه حوزه‌های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات باشکوه در یازدهم اسفندماه افزود: حضور حداکثری مردم در این انتخابات بدون شک موجب صلابت هرچه بیشتر نظام در سطح ملی و بین المللی خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.