آغاز اولین جشنواره بین المللی ورزشی در دانشگاه کردستان

اولین جشنواره بین المللی ورزشی با همکاری دانشگاه حلبچه عراق، از امروز در دانشگاه کردستان آغاز شد.

محمد ملکی مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان اظهار کرد: جشنواره ورزشی بین المللی مشترک با دانشگاه حلبچه در چهار رشته ورزشی والیبال، فوتسال، بدمینتون و تنیس رو میز با حضور دانشجویان دختر و پسر از امروز در دانشگاه کردستان آغاز شده و تا پنجم اسفند  ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۶۰ دانشجوی دانشگاه حلبچه اقلیم کردستان عراق در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: در کنار این جشنواره، مسابقات ماراتن ایروبیک در بخش بانوان با مشارکت هر ۲ دانشگاه برگزار خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: این جشنواره در راستای توسعه روابط بین المللی و در قالب توافقات انجام شده برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه هدف این دانشگاه و وزارت علوم، توسعه روابط بین المللی علمی و آموزشی با کشور‌های منطقه از طریق ورزش به عنوان نزدیک کننده روابط فرهنگی و دانشگاهی است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، آشنایی دانشجویان و دانشگاه‌های کشور‌های همسایه با ظرفیت‌های علمی و ورزشی دانشگاه کردستان است.

مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه کردستان افزود: هیاتی از مدیران و معاونان دانشگاه حلبچه نیز در قالب یک کاروان، دانشجویان ورزشکار را همراهی می‌کند که در کنار مسابقات، برای افزایش روابط علمی و فرهنگی بین ۲ دانشگاه، رایزنی نیز صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.