حامیان فلسطین بزرگراه سانفرانسیسکو را بستند و خواستار آتش بس در غزه شدند + فیلم

هزاران نفر از مردم آمریکا ضمن بستن بزرگراه ۱۰۱ سانفرانسیسکو خواستار آتش بس در غزه شدند.

هزاران نفر از مردم سانفرانسیسکوی آمریکا دیروز ضمن مسدود کردن بزرگراه ۱۰۱ این ایالت خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه شدند.

معترضان ضمن شعار دادن و حمل پلاکارد‌هایی که روی آن درخواست آتش بس فوری نوشته شده بود، خواستار رای مثبت شورای امنیت به پایان جنگ در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه بودند.

تظاهرکنندگان با پلیس سانفرانسیسو درگیر شدند، زیرا پلیس سعی کرد مانع از مسدود کردن جاده اصلی شهر شود.

این تجمع موجب شد دقایقی بزرگترین بزرگراه سانفرانسیسکو مسدود و ترافیک سنگینی بر آن حاکم شود.

این اعتراض در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد رخ داد؛ قرار است عصر امروز در مورد پیشنهاد الجزایر برای آتش بس فوری در غزه در شورای امنیت سازمان ملل رای گیری شوئ. با این حال، ایالات متحده قطعنامه‌ای متضاد در محکومیت حماس و لقب «سازمان تروریستی» ارائه کرده است که در عصر امروز نیز درباره آن نیز رأی گیری خواهد شد.

دیروز، نماینده عفو بین‌الملل در آغاز نشست عمومی استماع در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) که برای تصمیم گیری درباره عواقب قانونی اشغال طولانی مدت رژیم صهیونیستی برگزار شد، تاکید کرد که «اسرائیل» باید به اشغال وحشیانه غزه و کرانه باختری، از جمله شرق قدس اشغالی، که از سال ۱۹۶۷ ادامه داشته است، پایان دهد. 

روز جمعه نیز، هفت اتحادیه کارگری ملی و بیش از ۲۰۰ اتحادیه کارگری محلی در ایالات متحده از تشکیل ائتلافی با هدف حمایت از آتش بس برای پایان دادن به نسل کشی در غزه خبر دادند.

اتحادیه کارگران پست آمریکا (APWU)، انجمن خدمه پرواز، اتحادیه بین المللی نقاشان و پیشه وران متحد، انجمن آموزش ملی، اتحادیه پرستاران ملی (NNU)، اتحادیه کارگران خودرو (UAW) و اتحادیه کارگران برق (NLNC) با هدف "پایان دادن به مرگ و ویرانی" در غزه به این ائتلاف ملحق شده اند.

ائتلاف تاکید کرد که بیش از ۹ میلیون کارگر اتحادیه را نمایندگی می‌کند که "بیش از نیمی از جنبش کارگری در ایالات متحده" را تشکیل می‌دهند.

NLNC در بیانیه‌ای گفت که ائتلاف تاکید می‌کند که بیش از ۹ میلیون کارگر اتحادیه را نمایندگی می‌کند که "بیش از نیمی از جنبش کارگری در ایالات متحده" را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
امرکا چرا آن ها را به کشور رامده
آخرین اخبار