با تصویب دانشگاه اصفهان، سقائیان نژاد می‌تواند تا ۱۴۰۴ شهردار باشد

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در صورت تصویب حکم جدید از سوی هیات امنای دانشگاه اصفهان، سید مرتضی سقائیان نژاد می‌تواند تا سال ۱۴۰۴ نیز سکاندار شهرداری قم باشد.

محسن محرری روز دوشنبه در حاشیه صد و هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به ایراداتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به تمدید حکم شهردار قم وارد کرده اند، بیان کرد: از نظر ما تا چهارمین ماه سال ۱۴۰۳ حکم شهرداری سقائیان نژاد هیچ مشکل قانونی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  تصریح کرد: شهردار قم عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است و بر اساس قوانین موجود، پس از بازنشستگی طی سه نوبت یعنی سه سال متوالی با تصویب هیات امنای دانشگاه مطبوع، امکان تمدید بازنشستگی وی وجود دارد.

محرری تاکید کرد: بنابراین این، با تصویب هیات امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، حکم شهرداری سید مرتضی سقائیان نژاد به صورت قانونی روند خود را طی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  تاکید کرد: این تصویب در ۲ نوبت یکساله انجام شده است یعنی برای سال دوم نیز روند قانونی به صورت کامل انجام صورت پذیرفت.

محرری پانزدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۲ را زمان آغاز بازنشستگی سقائیان نژاد اعلام کرد و گفت: با این وجود بر اساس قانون و تصویب هیات امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، وی می‌تواند تا پایان ترم تحصیلی سال آینده در سمت خود باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: تصویب هیات امنای دانشگاه مذکور، بر اساس عضویت در هیات علمی دانشگاه و اشتغال به تدریس او انجام گرفته است.

محرری با اشاره به اینکه حکم جدید تمدید ابقای شهردار قم در دست اقدام است، گفت: در صورت تصویب این حکم برای سال سوم، شهردار قم یک سال دیگر نیز می‌تواند در سمت خود باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بر این اساس، دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه مصوبه هیات امنا، حکم ماموریت سقائیان نژاد را برای سال دوم، تا ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ صادر کرده است.

محرری با بیان اینکه برخی اعضای شورای شهر قم معتقدند که ادامه ماموریت شهردار قم تا پایان سال دارای اشکال قانونی است، گفت: ما نیز در پاسخ بیان کردیم که حکم ماموریت را تا زمانی که نقض نشده است نمی‌توانیم کاری برای آن انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  تاکید کرد: اگر ایرادی هست باید به حکم دانشگاه وارد شود تا مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

محرری در خصوص ایراد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نسبت به نامه محرمانه‌ای که در این خصوص به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: من نامه‌ای به وزارت کشور زدم که اختلالی در روند قانونی شهرداری قم به وجود نیاید و در روند اجرایی سال سوم تمدید بازنشستگی شهردار قم، تسریع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  یادآور شد: در آستانه انتخابات هستیم و شهر نیاز به آرامش دارد و نباید حواشی و ناآرامی ایجاد شود و این از مهمترین عوامل محرمانه ماندن این نامه است.

محرری با تاکید بر حقوق قاندنی اعضای شورای شهر، افزود: تمام تلاش ما این است که تمام کار‌ها در چارچوب قانون انجام گیرد و تابع محض قانون هستیم و هر کجا ایرادی بود ما پاسخگو هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  با اشاره به اینکه به شخصه، مدافع حضور شهردار قم تا پایان دوره شورای شهر است، گفت: شورای شهر قم تابع محض قانون است و ماموریت شهردار قم از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان تا دهم تیرماه ۱۴۰۳ معتبر است و اعتبار قانونی این ماموریت محرز است.

محرری با اشاره به اینکه برخی افراد طی پرسش و پاسخی از مسئول امور اداری دانشگاه صنعتی اصفهان (آقای شیرانی) جویای این امر شده اند، گفت: از این مسئول پرسیده شده است که چطور کسی که بهمن‌ماه ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شود، می‌تواند تا تیرماه به کار خود ادامه دهد؟

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برخی از دوستان احساس تکلیف کرده‌اند و مسئله بازنشستگی آقای شهردار را از مراجع مختلف حتی اداره کل بازرسی استان اصفهان پیگیری کرده‌اند، گفت: در اداره کل بازرسی اصفهان نیز این مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  پاسخ این مسئول دانشگاه اصفهان به این افراد را ارائه ماده و تبصره‌های قانونی برای ادامه کار اساتید تا پایان‌ترم عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم  عنوان کرد: مطابق قانون، اعضای هیئت‌علمی هر زمانی که در اواسط یک‌ترم بازنشسته شود تا پایان‌ترم می‌توانند ادامه خدمت دهند و به همین خاطر حکم شهردار قم در ماه چهارم صادرشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار