ارائه بیش از ۱۷۶ هزار خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران

مدیرگروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه بیش از ۱۷۶ هزار خدمات رایگان دندانپزشکی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

مهین یاهوئیان گفت: ۲۸۵ هزار و ۳۹۲ خدمت دندان پزشکی به جمعیت تحت پوشش دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون ارائه شده که از این تعداد، ۱۷۶ هزار و ۵ مورد، خدمات رایگان و بقیه نیز با تعرفه دولتی بوده است.
وی با بیان اینکه کودکان زیر ١۴ سال، مادران باردار و شیرده گروه هدف دریافت‌کننده خدمات رایگان هستند، افزود: خدماتی از قبیل معاینه، فیشورسیلانت، جرم‌گیری و کشیدن دندان و آموزش مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان به این گروه رایگان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان دندانپزشکی نیز توسط خیریه نوآوران و هزار و ۵۰۰ خدمت نیز توسط قرارگاه الکفیل ارائه شده است.
وی با اشاره به ارائه خدمات دندان‌پزشکی رایگان در مناطق محروم روستایی استان، گفت: دندان پزشکان دانشگاه در قالب ده گردشی با استفاده از یونیت‌های سیار در خانه بهداشت‌ها نیز به‌صورت رایگان خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه کرده‌اند.
دکتر یاهوئیان هدف از این خدمت‌رسانی را کاهش تعداد دندان‌های پوسیده و داشتن دندان‌های فاقد مشکل در قالب برنامه عاری از پوسیدگی بخصوص در پایان مقطع ابتدایی و همچنین در گروه‌های هدف بزرگسال، درمان پوسیدگی و پیشگیری از هزینه‌های درمانی و بعضاً عمل‌هایی جراحی ذکر کرد.

برچسب ها: دندانپزشکی ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.