کارخانه‌ای حاوی ۹۰۰ تن باتری لیتیومی در فرانسه آتش گرفت

با رخ دادن آتش‌سوزی بزرگی در کارخانه بازیافت باتری‌های لیتیومی در فرانسه دود غلیظی منطقه را فراگرفته و احتمال انتشار مواد سمی نیز وجود دارد.

مقامات فرانسه گفتند که حدود ۹۰۰ تن باتری لیتیومی در یک کارخانه بازیافت باتری در جنوب فرانسه در آتش سوخت و ابری از دود سیاه غلیظ بر فراز این کارخانه شکل گرفت.

به گزارش رویترز، پاسکال مازت، عضو شورای محلی در بیانیه‌ای در پلفترم X نوشت: آتش سوزی روز شنبه در یک انبار متعلق به گروه بازیافت فرانسوی SNAM در ویویز، در شمال تولوز رخ داد.

باتری‌های لیتیومی در دستگاه‌های الکتریکی از تلفن‌ها گرفته تا خودرو‌های الکتریکی حیاتی هستند، اما حاوی مواد قابل احتراق هستند که همراه با انرژی ذخیره‌شده‌شان، می‌تواند آن‌ها را در معرض آتش‌سوزی در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما قرار دهد. این باتری‌ها یک خطر بالقوه هستند زیرا در آن‌ها مواد سمی به کار رفته که بر اثر آتش سوزی احتمال انتشار آن وجود دارد.

در ژانویه ۲۰۲۳، آتش سوزی بزرگی در انبار نرماندی که قطعات خودرو و هزاران باتری لیتیومی را در آن نگهداری می‌کردند، رخ داد که بدون ایجاد تلفات تحت کنترل قرار گرفت. آتش نشانان گفتند هیچ نشانه‌ای از انتشار آلودگی خطرناک هوا وجود ندارد.

در حال حاضر روزنامه لوموند گزارش داد که بیش از ۷۰ آتش نشان در حال مبارزه برای کنترل آتش هستند.

چارلز گیوستی، یک مقام محلی در استان آویرون که ویویز در آن واقع شده است در تلویزیون BFM گفت که هیچ خطری برای مردم ساکن در اطراف وجود ندارد. فرمانداری در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که آتش‌سوزی تحت کنترل است، انتظار می‌رود چندین ساعت ادامه داشته باشد. با این وجود با فاش شدن یک یادداشت امنیتی مشخص شد در صورت آتش سوزی بزرگ محصولات موجود در آنجا احتمالاً منجر به انتشار کادمیوم (کادمیوم، یک فلز سنگین سمی است) از طریق بخار می‌شوند.

قرار گرفتن در معرض مزمن کادمیوم با فشار خون بالا، تصلب شرایین و اختلال در عملکرد قلب همراه است. همچنین قرار گرفتن در معرض کادمیوم با شیوع و التهاب پلاک‌های کاروتید و افزایش خطر سکته ایسکمی (نارسایی خون رسانی به قلب) مرتبط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
شاهکارهای غرب تمومی نداره
آخرین اخبار