مغز آلبرت اینشتین در شیشه؛ چه تفاوتی با مغز دیگران مشاهده شد؟

مطالعه مغز اینشتین بینش‌های ارزشمندی را در مورد بیولوژی هوش ارائه کرده است. مغز آلبرت اینشتین پس از مرگ این دانشمند برجسته در سال ۱۹۵۵ از بدن وی خارج شد و توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفت. برخی از قابل توجه‌ترین یافته‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

مغز آلبرت اینشتین پس از مرگ این دانشمند برجسته در سال ۱۹۵۵ از بدن وی خارج شد و توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفت.

برخی از قابل توجه‌ترین یافته‌های آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

مغز اینشتین در لوب‌های آهیانه‌ای که با استدلال فضایی و توانایی ریاضی مرتبط است، ۱۵ درصد از حد متوسط گسترده‌تر بود.

تعداد سلول‌های گلیال در مغز اینشتین بیشتر از حد متوسط بود. این به ویژه در ناحیه آهیانه‌ای تحتانی چپ که در سنتز اطلاعات از قسمت‌های مختلف مغز نقش دارد، دیده می‌شد.

ارتباطات بین نورون‌های مغز اینشتین گسترده‌تر از حد متوسط بود. این به ویژه در جسم پینه‌ای که پل بین دو نیمکره مغز است، دیده می‌شد.

مغز اینشتین دارای یک شکاف سیلوین، جدا کننده لوب گیجگاهی از لوب‌های پیشانی و آهیانه ای، کوچک‌تر از حد متوسط بود. این شاید ارتباط بهتر بین لوب‌های مختلف مغز وی را ممکن می‌کرده است.

این یافته‌ها برخی از دانشمندان را بر آن داشته تا بیان کنند که مغز اینشتین ممکن است به طور منحصر به فردی با نبوغ وی متناسب بوده است. با این وجود، اشاره به این نکته اهمیت دارد که این‌ها فقط همبستگی هستند و نمی‌توان به طور قطع گفت که هر یک از این ویژگی‌ها به طور مستقیم مسئول هوش اینشتین بوده است.

آلبرت اینشتین نمی‌خواست که مغزش پس از مرگ مورد مطالعه قرار بگیرد. او معتقد بود کمی مضحک است که فکر کنیم مغز وی با مغز دیگران فرق دارد. با این وجود، خواسته وی نادیده گرفته شد و مغز او بیش از ۶۰ سال موضوع مطالعه علمی بود.

مطالعه مغز اینشتین بینش‌های ارزشمندی را در مورد بیولوژی هوش ارائه کرده است. با این وجود، هوش یک ویژگی پیچیده است که تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله ژنتیک، محیط و تجربیات زندگی قرار می‌گیرد.

مطالعه مغز اینشتین تنها یک تکه از پازل است و ما هنوز باید چیز‌های زیادی در مورد نحوه عملکرد مغز و ارتباط آن با هوش فرا بگیریم.

منبع: عصر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۲
انیشتن بود یا اینیشتن؟ .اگر بزرگی مغز دلیل باهوش بود گاو باید پروفوسور میشد،اما الآن یک کلاغ با مغزی اندازه فندوق باهوش تر از گاو با مغزی به اندازه هندوانه هست،آلبرت انیشتن هم مستثنی نیست،در ثانی اگه به هوش با تسلا از انیشتن باهوش تر بوده.من خانواده ای میشناسم همه باهوشن و یکیشون در کودکی باهوش بوده اما بعدها نتونسته مثل بقیه باشه،پیگیر شدم فهمیدم بدبخت کوچک که بوده یکی از داداش بزرگترها مرتب کتکش میزده و خصوصا ضربات محکمی با مشت توی سرش میزده! سر خیلی نقطهءآسیب پذیری هست،مراقب باشید کسی به سر فرزندتون ضربه نزنه ممکنه بعدا هوش و استعدادش لطمه ببینه و اونموقع اونیکه ضربه توسرش زده مقصره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
#خودتحقیرنباشیم
کمی هم مطالعه و تحقیق کنیم
اینترنت منبع خوبیه، جستجو کنیم


انیشتین های ایرانی کم نداشتیم

که هم زمان انواع علوم و فنون رو دارا بودن
و دنبال کسب مهارت‌های بیشتری هم بودن
که عمرشون کفاف نداد فکر کنید قرن ها پیش

هم طبیب بودن
هم منجم بودن
هم فیلسوف بودن
هم کاشف بودن
هم مخترع بودن
هم زیست شناس
حکیم، روانشناس، جنین شناس، داروساز، مشاور دربار و...

امثال نخبه های عزیز ایرانی
ابن سینا _ ابوریحان بیرونی _ابن ربن طبری _
زکریای رازی _ آوینی _ زهراوی _ جرجانی
اهوازی ارجانی _ خُفّی علایی _ حکیم مومن تنکابنی
Iran (Islamic Republic of)
برنا
۱۹:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
بابا مغزش الکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
انشتین بدجنس
Iran (Islamic Republic of)
حدیث
۱۸:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
مواظب باشید توپهایی که کامنت گذاشتن که انیشتین چون مسلمون نیست خوب نیست فقط هدفشون اینه که میخوان مسلمانهارا توی ذهن‌ها خراب کنند
وگرنه همه مابنده خداییم و انیشتین هم تکه ای از وجود خدا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
انیشتین یک نابغه ای بود که تا ۵ سالگی نمیتوانست صحبت کند. لکنت زبان داشت.معلمانش از او ناراضی بودند اما در آینده به یک نابغه ی جهانی تبدیل شد. الان اگه یه بچه همین شرایط رو داشته باشه و واقعا زندگیش مثل اون باشه اینقدر بهش سرکوفت میزنن که‌... یعنی ۱ درصد احتمال موفقیت بهش نمیدن. مگه ما معلول نداریم که نابغه ان؟؟؟؟ ها؟؟؟
اما اینکه اون نابعه است ربطی به مسلمان یا مسلمان نبودنش نداره. اما خدا مسلمانان رو بیشتر یاری میکنه و به اونها توفیق بیشتری برای رسیدن به هدفشون میده
بعدم میدونستین که ابوریحان معتقد بود که نور از اجزای ریزی بنام اجزا لطیفه تشکیل شده؟ و ۱۰۰۰ سال بعد انیشتین آن را فوتون نامید؟؟
پس ما نوابغی بهتر از اونم قطعا داریم‌. حالا چرا نیومدن روی ابوریحان و ابوعلی سینا اینکار رو کنن؟ با اینکه اوناشاید مخالفتی نداشته باشند؟
اما انیشتین که مخالف اینکار بوده رو اومدن چنین کردن!
همینه‌. این بزرگترین تناقضه. این نشون میده مسلمونا در کل جهان بهتر هستن و برتری غیر قابل وصفی دارن... هزار سال خیییلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
بیتا
۱۶:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
الفاتحه مع الصلوات
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۶:۰۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
اینشتین یک انسان عادی فقط باهوش تر دیگه تفاوت مادی دیگری با بقیه نداشته ؛
توی بقیه نظر ها خواندم میگین او چون مسلمانان نبوده مورد احترام نیست و انسان بدی هست!؟ خب ۹۰ درصد علم پزشکی ،مهندسی ،فیزیک و... دست غیر مسلمانانان بوده ! من خودم مسلمونم نماز می خونم روزه می گیرم و... ولی واقعا انیشتن رو مورد تمسخر قرار بدم!؟
بخدا توی اسلام مگه نگفتن لحظه ای تفکر بهتر از هفتاد سال عبادته و گفته خود ائمه هم بود علم از دین هم مهم تره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
سلام عزیزان یک مسلمان قضاوت نمیکنه خداوند عادل ورحیم ورحمان هست بنظر بنده کسانی که دانشمندونخبه تشریف دارند حتما به نعمتهاوقدرت و خداوند رسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۲:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
کسی که به خدا ایمان نداره فایده اش چیه الان داره توی آتیش جهنم میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۴:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
چرت نگو یکم مغز پوسیدتو به کار بندازی میفهمی اون بیشتر از همه به خداشناسی دست یافته بوده.
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
تو اونجا بودی دیدی ایمان نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
پرفسور قبل از مرگ اواخر عمر خود گفت مسلمانان کتابی در دست دارند که اگر می‌دانستند این چه کتابی هست هرگز یک لحظه آن را رها نمی‌کردند اگر بار دیگر متولد شوم سراغ آن میروم
Iran (Islamic Republic of)
شروین قاسمی
۲۰:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
لطفاً وقتی اطلاعات نداری حرف نزن
اولا اون یهودی بوده یعنی یهودی ها خدا پرست نیستن ؟
دوماً مگه حتماً باید دین داشته باشی تا خدا پرست شی؟
Iran (Islamic Republic of)
منصوری
۲۰:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
شما اونجا بودید که اینشتین داخل جهنم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
آی کیو، تمام انسانهای دنیا به خدا اعتقاد دارن،تو نگران انیشتین نباش،تو خدا نیستی پس نمیتونی در مورد دیگران نظر بدی
United States of America
عشقم حاج قاسم
۰۲:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
فقط ماها دین داریم و مسلمون و انسان و بهشت برای ماست..امروز صحنه ای دیدم از بنده خدایی در اداره ای دولتی که پیرو پرونده ای بجهت اطلاع کامل ایشان از ریز مسائل و کلیات پرونده ام..گفتم وای بر من اشتباه فکر میکردم و امثال حاج قاسم ها زیادند..ولی بعد از مراجعه به شعبه اصلی برای اینکه اطلاعات کاملی درمورد پرونده ام دستگیرم شوم و بخیال خود که حل شده و حق و عدالت اجرا شده به نزد آن بنده خدا که رفتم هرچند برای مشورت نزد او رفته بودم از این به ظاهر مجریان عدالت حالم بهم ....چون اول اینکه دیدم انسانی واقعا شریف را ناراحت کرده و بعد طی تماسی تلفنی متوجه شدم خیلیها چه راحت نقاب برچهره میزنند و خلایق را راحت فریب میدهند با تزویر و دو رویی هایشان.بهشت بر ایشان و امثال ایشان حرام است واللههههه..
Iran (Islamic Republic of)
بدون نام
۱۲:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
انیشتین خودتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
قضاوت ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
همه مارو خداافریده وهیچ فرقی باهم نمی‌کنیم تنهافرقمون اینکه یکی از افریده هاش استفاده میکن و موفق میشه و توگینس ثبت میشه یکی استفاده نمیکن و مثل ما فقط از حسادت چرندیات می‌نویسه اگه ماهم از مغزمون استفاده کنیم شاید خیلی بهتر از ایشون باشیم بهرحال مسلمون یهودوکافر ....ایناچرته ماهمه از خداییم فقط ماحضرت محمدو می‌پرستیم مثلا مسلمانیم..اوناازمامسلمان ترن
Iran (Islamic Republic of)
کوشکی
۲۱:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
انیشتن یک انسان بود انسانهای بزرگ در قالب ادیان و رنگها و جغرفیاها جا نمی گیرند برخی عادت کرده آند که فقط از دریچه ی ادیان و ایدئولوژی به افراد می نگرند و قضاوت می کنند .انسانیت بالاترین و برترین آیین است . به خدمات انیشتن بنگرید تا متوجه شوید که این انسان بزرگ چه خدمتی به جامعه ی انسانی کرده است . از دریچه ی شبکه خبر انسانها را قضاوت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
در این بین، یک دنیا دروغ گفت و کارهای همسرش رو ازش دزدید
واقعا چه انسانیتی داشته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا من هم خونده بودم این بخش از زندگیشو بعد میگن خدا رو قبول داشته و سر یه بنده خدایی کلاه گذاشته. اونهایی که از این ها طرفداری می‌کن مثل اینها انسانیت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ب مغز مسئولان ما نمیرسه مخصوصا میرسلیم که گفته بنزین ۳۰ هزار تومن کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
هوش بچه ژنتیکیه به تغذیه مادر دوران بارداری وله هوش مادر بستگی داره ۸۰ درصدهوش بچه ازمادره بقیه اش ازپدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
من تو کار ایرانی جماعت موندم .بابا مغز انیشتین چه ربطی به سیاست نژاد پرستی داره مثل سگ وگربه به هم توهین کنیم . از نظر علمی و پزشکی و فیزیک به اطلاعاتمون اضافه بشه .مثل کشور ها دیگه پیشرفت کنیم .با این روشی ما داریم جلو میریم جز عقب افتاده ترین کشور جهانیم .مثل یه میمون فضول دنبال سوژه ایم مچ بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
کاش مغزشو از تو شیشه در بیارن با مغز من عوض کنن ?
وایییی❤ چقدر خوب میشه دیگه همیشه تو آزمون جامع بدون درس خوندن اول میشم?
تورو خدا بدین به من?
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۱:۴۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
انیشتین یه یهودی صهیونیست بود و حتی افکار نژادپرستانه ای هم داشت لطفاً برید زندگی خصوصی این شخص پلید رو هم مطالعه کنید بعد نظر بدید تنها داشتن معلومات علمی بیشتر دلیل بر خوب بودن افراد نیست .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
خدمتی که به بشریت کرد ربطی به نژادش نداره.خودت تابلوهست که نژادپرستی،اونم شدید.برو دکتر حتما.انشتین کل دنیارو از خرسواری و زندگی ثابت در قرنها نحات داد و چنان سرعتی به تکنولوژی داد،که هنوز شتابش گرفته نشده.همین گوشی که داری باهاش بد اینشتین رو میگی،حاصل پیشرفت و کارهای اونه.خدا رحمتش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آره تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
درود بر تو ای جوان مومن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
....
۱۵:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
نمیدونم از حسادتته یا اینکه واقعا نمیدونی یا دوست داری به چیزای منفی توجه کنی؟ آخه ربطش چیه؟؟؟ بعدشم اینیشتین هم آدم بوده هم خوبی داشته و هم بدی حالا جنابعالی چکار به نژاد و عقایدش دارید؟ صرفا عقاید یک آدم هم اگر باعث نابود شدن دنیا نشه برای خودشه و ربطی به دیگران نداره تا جایی که شما گفتید حتی اگر اینشتین عقاید نژاد پرستانه هم داشت خوبیش به این بود که حداقل مثل بقیه دنیا رو نابود نکرد بدترین اشتباهش هم مهم ترین کشفش بود که خودشم بابت اون پشیمون بود بعدشم این همه آدم خطاکار و بدتر از ایشون تو دنیا بوده بعد فقط ایشون چون صهیونیست، یهودی و نژاد پرست بودن خیلیی انسان پلیدی بودن؟ اینم بدونید که نه تمام یهودی ها اما اکثرشون بخاطر دین و نژادشون طبیعتا حتی اگر بروز ندن صهیونیست هستن پس فقط اینشتین نبوده اگه عقاید و دین و مذهب و نژاد جزو معیار های پلید بودنه پس معلوم نیست بقیه اسامی فهرست شما کی هستن ضمنا شما که گفتی یهودی بوده پس یعنی خودت هم دچار نژاد پرستی هستی:\
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خودش هم می‌گفته فرقی با بقیه نداره ولی برخی نظر انشتین را هم قبول نداشته اند .!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
این مخلوق خداوند علی اعلی اگر در شناخت خدا وراههای تقرب به خدا کاری انجام داده مثل اهل بیت علیهم السلام که ادعای شما درست والا اگر از استعدادخدادادی درجهت امیال و دنیاپرستی وپرستش شیطان گام برداشته که احمقی بیش نبوده وتمام تلاشش پوچ بوده .کل من علیها فان ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام.
Canada
ناشناس
۲۱:۴۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
او فقط یک گردوست نه بیشتر وهمه مغزها یکی هستند مثل باطری یک باطری هست شارژ بیشتری داره وقدرت بیشتر یکی کمتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
انیشتین نه یهودی بوده و نه مسلمان و نه مسیحی. انیشتین به هیچ دینی باور نداشته و تنها به خدا باور داشته. اون هم نه خدایی که ما بهش باور داریم. انیشتین باور داشت که جهان هوشمنده و همه ی جهان یعنی خدا. این با دیدگاه مسیحیت و یهودیت و اسلام متفاوته.
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۲۰:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خودش که لحظات آخر زندگیش گفت عمرش رو صرف اموری کرده که الان پشیمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
انیشتن مشنگی بیش نبوده.دربارش خوندم چیزی که اختراع نکرده.جز یه نظریه چرت.
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
اره داداش تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
خدایی تنش تو گور لرزید استاد با این حرفت
۲۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
همون نظریه چرت بزرگترین نظریه جهان بوده که تو سرت از توش در نمیاد تو چند تا موفقت داشتی؟ خیلی مثلا اینکه بری درموردش بخونی بیای این زیر نظر بدی احسنت...
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۰۰:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
شروین قاسمی
۲۰:۲۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
هر چی بوده از من و تو خیلی متفکر تر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
تقریبا تمامی دانشمندان ما از دامن اسلام پرورش یافته اند
و علوم وقتی به غرب رفت که صلیبی ها به مسلمون ها حمله کردن و کتب مارو دزدین (وقایع آندلس)
فقط کتاب قانون ابن سینا ۷۰۰ سال در اروپا تدریس میشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خود آمریکایی ها میگن این مقاله افراد نزدیک خودشو و شاگردانش رو ب اسم خودش ثبت کرده..مثل پرفسور حسابی ک دل خوشی از این مردک صهیونیست نداشت
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
دکتر حسابی تو کتاب زندگینامه اش از انیشتین به عنوان یک مرد بزرگ یاد کرده
Iran (Islamic Republic of)
واقعا شگفت انگیزه... کاش یه درصد از هوشش رو داشتیم
۱۴:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
واقعا شگفت انگیزه... کاش یه درصد از هوشش رو داشتیم
دوستان لطفا دست از فاز مخالف بردارید.. چیکارش دارین چ دینی داشته... نور به قبرش بباره آمین
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۵۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
هوش ایرانیان بیشتر از تمام مردم جهان است منتهی مسئولان ما بیشتر بفکر جمع کردن پول از مردم بوده و هر مغز متفکری را به اسارت گرفته اند .حتی همین به اسارت گرفتن مردم گوسفند اما با هوش ثابت می کند که مغز حاکمان ایرانی بیش از سایر مردم بزرگ است منتهی هوش بقیه موقعی معلوم میشه که پا به غرب بگذارند آنوقت یکی طراح ناسا و دیگری فضا نورد از آب در می آید.هوش ربطی به دین افراد ندارد چون خدا تمام انسانها را یکسان آفریده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
داره میگه ۱۵ درصد بیش از حد متوسط! یعنی شما اگه از حد متوسط جامعه ۱۵درصد باهوشتر باشی فیزیولوژی مغزت با اینشتین شباهت پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ضریب هوشی نرمال یک انسان چقدر است؟
ضریب هوشی نرمال در انسان‌ها ۱۰۰ است و از این رو اکثر افراد ضریب هوشی بین ۸۵ تا ۱۱۵ دارند. افرادی که دارای ضریب هوشی ۷۰ یا کمتر هستند، افراد «کم توان ذهنی» در نظر گرفته می‌شوند. افراد دارای ضریب هوشی ۱۲۵ یا بالاتر معمولا نابغه در نظر گرفته می‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
تاثیر موسیقی بر رشد مغزامری ثابت شده است.حالا بگو موسیقی حرام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چه ربطی به موسیقی داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا تاثیر منفیش ثابت شده
Iran (Islamic Republic of)
تمدن بدلی
۲۰:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
اتفاقا برعکس! موسیقی مغز رو نابود می کنه حتی ملایمش. بعد از شایعه افزایش هوش توسط موسیقی موزارت تحقیقاتی توسط خاندان سلطنتی انگلیس انجام شد و تاثیر مثبت موسیقی بر افزایش هوش کاملا رد شد.
موسیقی سراسر توهمه و نسبتی با واقعیت عالم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
بستگی به نوع موسیقی داره. هیچکس نگفته موسیقی مطلقا حرام است.
ماشالله نه سواد داری نه از دین چیزی میدونی.
قدرخودتو بدون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
این دانشمند یهودی و صهیونیست بوده و به دین مبین اسلام ایمان نداشته.لطفا این خبر را پاک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
پادگان اشرف هنوز دایره مگه؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۴:۱۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
یهودی بودن با صهیونیستی بودن زمین تا آسمان فرق میکنه در ضمن هرکسی هر کاری در این دنیا انجام داده باشه مطابق آیین و دینی که داشته مورد سوال قرار میگیره و البته در قرآن (آیه 62 سوره مبارکه بقره )اشاره شده مسلما" کسانی که (به ظاهر) ایمان آوردند و یهودی ها و نصرانی ها و صابئی ها هر کدامشان {از روی حقیقت} به خدا و روز قیامت ایمان آورند و کار شایسته انجام دهند برای آنان نزد پروردگارشان پاداشی شایسته و مناسب است، و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین شوند. البته اشتباه برداشته نشه که یکی مثل انیشتین یا دیسون و .... دیگه هیچ مشکلی ندارند و یکسر تو بهشت هستند آیه نیاز به تفسیر داره میگه هر کس واقعا ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشه حتی در آیه ای دیگر گفته در صورتی که ایمان داشته باشند که خیلی جاها منظور از داشتن ایمان ایمان به ولایت حضرت امیر المومنین علی (ع) و سایر ائمه معصومین سلام الله علیها است که در آن صورت رستگار می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
محمد پویا
۱۷:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
چه ربطی داره یهودی بوده مگه اگه یه گروه از مسلمونا اشتباه کنن یهودی ها آدم های بدی میشن اصلا تو آمریکا بوده
خود پیامبر با یهودی ها نمی جنگید
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۸:۳۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
این دانشمند یهودی برق و بسیاری دیگر از وسایل تحت تاثیر ان را در اختیار ما گذاشته لطفا چراغ ها و تلوزیون را خاموش کرده باتری ماشینتان را دراورده و گوشی خود را در سطل اشغالی بیندازید و سپس خودکشی کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۰:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مغز تورو هم باید به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار بدن .البته اگه داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
عقل نداری راحتی بمولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
عقل نداری راحتی بمولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
هنوز دین مبین اسلام نیومده داداش ،کدوم‌دین‌مبین اسلام منظورته ؟اگه به تو و‌جامعه اش آزار نرسانده انسان خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ما که هرچی تو مدرسه فیزیک می‌خوندیم براش نفرین میفرستادیم بقیه را نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
خخخخخخخ
اونایی که منفی دادن مشخصه یا خیلی بی سوادن که اصلا فیزیک نخوندن یا زیادی فیزیک دوست دارن و ۲۰ میگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
شما تو مدرسه تهش یکم مکانیک نیوتنی خوندی با مغناطیس کلاسیک! اینشتین خودنت کجا بود بانمک!
Iran (Islamic Republic of)
خلیل ط
۱۵:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
چقدر ما حقیریم و از مرحله پرت که مقاله علمی رو به چه بحث مزخرفی میکشونیم برید به حال خودتون زار زار گریه که مغزتون با چه چیزهایی پر شده