رییس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران انتخاب شد

محمدعلی باقری حجاز رییس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران شد.

طی حکمی از سوی طالب رجب‌پور رییس انجمن ورزش چوگوی ایران محمدعلی باقری حجاز به عنوان «رییس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران» منصوب شد. باقری حجاز دانش‌آموخته رشته مدیریت دولتی، مدرس دانشگاه و از مدیران با سابقه و خوشنامی است که جدای از خدمت در سازمان‌های مختلف دولتی، در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز سابقه خدمت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور را در کارنامه خود دارد.

کانون همیاران ورزش چوگوی ایران برای اولین بار است که از سوی انجمن ورزشی چوگو بنیان گذاشته می‌شود. تشکیل چنین کانونی تاکنون در هیچ یک از انجمن‌های ورزشی سابقه ندارد و مدیران انجمن با خلاقیت خود اقدام به تشکیل این کانون برای پویایی و تقویت هرچه بیشتر این انجمن کرده‌اند.

طالب رجب‌پور رییس انجمن ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در جلسه انتصاب رییس کانون همیاران ورزش چوگو گفت: محمدعلی باقری حجاز همواره از حامیان ورزش چوگوی ایران بوده و خدمات گستره‌ای تاکنون به این ورزش باستانی و اصیل ایرانی ارائه نموده است. اعضای هیات رییسه انجمن ورزش چوگوی ایران بر این باورند که حضور باقری حجاز که از مدیران توانمند، جوان و با انگیزه کشوری است می‌تواند ورزش چوگو را در ریل توسعه، موفقیت و گسترش روز به روز پویاتر کند.

رییس انجمن ورزش چوگو گفت: با توجه به توانمندی‌هایی که از دکتر محمدعلی باقری حجاز سراغ داریم و حمایت‌هایی که ایشان از ورزش چوگو داشته‌اند ما خانواده بزرگ چوگو مطمئن هستیم که با حمایت‌ها و پیشتبانی‌های حمایتی، فکری و مشارکتی ایشان و کانون همیاران ورزش چوگو می‌توانیم گستره چوگو را به واسطه حضور، تلاش‌ها، مساعدت‌ها و همیاری «همیاران» خودش توسعه شایسته و در شأن خود را باز یابد.

وی افزود: امیدواریم با همت همیاران این ورزش بتوانیم ورزش چوگو به معنای واقعی از سینه‌ها خارج شود و نام این ورزش اصیل باستانی از لابلای کتاب‌های عرفانی و ادبی همچون شاهنامه بر سر زبان ایرانیان و جهانیان بیاید و به سبد گفتمانی مردم ایران برگردد و به جایگاه واقعی خودش برسد.

در حکم انتصاب محمدعلی باقری حجاز به عنوان رییس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران آمده است.

جناب آقای دکتر محمدعلی باقری حجاز

با توجه به تجربه‌های مدیریتی، سوابق اجرایی درخشان و حمایت‌های بی‌دریغ، خالصانه و امیدبخش جنابعالی از ورزش چوگوی ایران که موجبات رشد و تعالی این ورزش مهم را فراهم می‌کند، به موجب این ابلاغ به عنوان «رئیس کانون همیاران ورزش چوگوی ایران» در انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی منصوب می‌شوید.

امیدوارم در ارائه حمایت‌ها و راهنمایی‌های خود برای تعالی و مانایی این بازی کهن که میراث نیاکانمان است موفق و پیروز باشید.

گفتنی است انجمن ورزش چوگوی ایران زیر نظر فدراسیون ورزش‌های کشور سال‌هاست فعالیت رسمی دارد و در تهران و خیلی دیگر از استان‌های کشور ورزشکاران جوان، پویا و تیم‌های مهم و فعالی دارد که در بستر‌های زمانی و مناسبتی مختلف، مسابقات رقابتی مهمی برگزار می‌کنند و طی دیدار‌های چندجانبه با حضور بانوان و آقایان به رقابت ورزشی می‌پردازند.

دهه فجر امسال مسابقات چهارجانبه این ورزش اصیل ایرانی با حضور پر تعداد تیم‌هایی از تهران و دیگر استان‌های کشور در پایتخت برگزار شد و جمعی از علاقمندان این ورزش، شهرداران برخی مناطق تهران، خبرنگاران ورزشی صدا و سیما و رسانه‌ها، همیاران ورزش چوگو و دیگر علاقه‌مندان به تماشای این مسابقات پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار