انجام بیش از ۶۴۰ عمل حنجره در مرکز آموزشی درمانی خلیلی شیراز

رئیس مرکز آموزشی درمانی خلیلی شیراز، از انجام بیش از ۶۴۰ عمل حنجره در این مرکز طی ۱۲ ماه گذشته خبر داد.

دکتر مهرداد سالاری رئیس مرکز آموزشی درمانی خلیلی شیراز اظهار کرد: شیراز قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود و وجود اساتید با تجربه سبب شده مراجعان بسیاری از استان‌های جنوبی و حتی کشور‌های همسایه برای دریافت خدمات جراحی سر و گردن و حنجره به این مرکز آموزشی درمانی مراجعه کنند.
او اضافه کرد: در همین رابطه طی ۱۲ ماه گذشته ۶۴۴ عمل جراحی حنجره در بیمارستان خلیلی شیراز برای بیماران انجام شده است.

دکتر کامیار ایروانی متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ حنجره بیمارستان خلیلی نیز در این زمینه گفت: نقش اصلی حنجره در تولید صدا و قسمتی از راه هوایی فوقانی است، اما از وظایف دیگر حنجره نیز می‌توانیم به جلوگیری از ورود ترشحات و مواد جامد به داخل ریه‌ها و کمک به بلع اشاره کنیم.

او افزود: در این مرکز همه جراحی‌های مربوط به خشونت صدا و اختلالات تکلم به صورت میکروسکوپی و لیزری انجام می‌شود و جراحی‌های مربوط به خشونت صدا بیشتر بر روی پولیپ، ندول و کیست‌های حنجره انجام می‌گیرد.

ایروانی اضافه کرد: همچنین در مرکز آموزشی درمانی خلیلی در موارد اسپاسم حنجره تزریق بوتاکس و درمورد فلج یک طرفه حنجره تزریق ژل‌های حجم دهنده به صورت میکرو لارنژیال به بیماران ارائه می‌شود و جراحی‌های مربوط به تومور‌های خوش خیم و بدخیم (سرطان) حنجره به صورت میکروسکوپی، لیزری و به صورت باز در موارد وسیع تومور به طور شایعی در بیمارستان خلیلی که مرکز ارجاعی (ریفرال) در جنوب کشور است، انجام می‌شود.

برچسب ها: عمل جراحی ، حنجره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار