اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر در گلخانه‌های کبودراهنگ

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ از تولید ۱۴ هزار تن محصول در ۶۹ واحد گلخانه این شهرستان خبر داد.

علی سرخوش گفت: این میزان گلخانه در مساحتی حدود ۴۰ هکتار، برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و کبودراهنگ دومین شهرستان استان به لحاظ وسعت گلخانه‌های به بهره‌برداری رسیده است.

او با اشاره به طرح توسعه گلخانه‌ها در کبودراهنگ، گفت: به علت محدودیت منابع آبی، طرح توسعه گلخانه و انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای کنترل شده و گلخانه‌ای از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود. 

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ گفت: بر اساس آمار اخذ شده از شعب بانک کشاورزی کبودراهنگ، بالاترین میزان تسهیلات پرداختی از منابع مختلف اعتباری از جمله بند الف تبصره ۱۸، الحاقی ماده ۵۲ و رونق تولید، بیش از ۸۴ میلیارد تومان و به بخش کشاورزی شهرستان بوده است. 

علی سرخوش با تاکید بر اینکه بیش از ۵۸ میلیارد تومان از این مبلغ برای ایجاد و تجهیز ۱۷ واحد گلخانه‌ای پرداخت شده است، گفت: این میزان تسهیلات حدود ۶ هکتار گلخانه را شامل می‌شود.

او همچنین گفت: هفت واحد گلخانه‌ای هم به مساحت حدود ۴.۴ هکتار با اشتغالزایی ۴۴ نفر در دست ساخت است به طوری که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

مدیر جهاد کشاورزی کبودراهنگ گفت: پرونده تسهیلاتی برای ۴۹ واحد گلخانه هم به مساحت ۳۰ هکتار و با پیش‌بینی اشتغالزایی ۳۰۰ نفر تشکیل و به مدیریت باغبانی استان به منظور معرفی به بانک ارسال شده است. 

علی سرخوش از صدور پروانه تاسیس برای ۷۴ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۴۷ هکتار که آماده تشکیل پرونده تسهیلاتی هستند خبر داد و گفت: با لحاظ سطوح قید شده و نیاز هزینه‌ای و تسهیلات ساخت هر هکتار گلخانه، مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان است. 

او همچنین گفت: دو شهرک گلخانه‌ای جدید هم به مساحت ۴۰ هکتار در روستا‌های بشیک‌تپه و خالق‌وردی در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.