۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات می توانند رای دهند

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد گفت: براساس برآورد آماری ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر، واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه مشهد و کلات هستند.

محسن داوری معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد گفت: بر همین اساس سعی شد تا برای رای اولی‌ها که حدود ۱۲۰ هزار نفر در این حوزه انتخابیه هستند، دعوتنامه ارسال شود تا در امر مهم انتخابات شرکت کنند.

او افزود: بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که در امر انتخابات همراهی کنند و تمامی بخش‌های مختلف اعم از بخش کشوری، مشارکتی و مردم در رویداد انتخابات نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

فرماندار مشهد ادامه داد: تا این لحظه ۵۱۳ نامزد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات باقی‌مانده‌اند، ۱۶ نفر هم درخواست انتقال به این حوزه را داشته‌اند که شرایط بررسی آن‌ها در حال انجام است و این در حالی است که برخی نیز درخواست انتقال به حوزه‌های دیگر را ثبت کرده اند.

داوری بیان کرد: هزار و ۸۷۲ شعبه اخذ رای تاکنون به صورت قطعی مشخص شده است و در بخشی از مناطق نیز با توجه به نیاز افزایش شعب اخذ رای، پیگیر افزایش این شعب برای دسترسی بهتر مردم به صندوق‌های آرا در دست اقدام است.

او تصریح کرد: برای انجام بهتر فرایند رای گیری، تاکنون جلسات آموزشی برای تمام ارکان هیات اجرایی برگزار شده است و نواقص کار نیز در حال بررسی است و به زودی تمرین انتخاباتی در این حوزه برگزار می‌شود.

فرماندار مشهد تاکید کرد: امسال برای نخستین بار عوامل اجرایی انتخابات در تمامی شعب، از بین مردم بومی آن منطقه انتخاب شده‌اند همچنین برای اولین بار دانش آموزان علاقه‌مند در نقش همیار در کنار نمایندگان فرماندار در محل شعب اخذ رای حضور خواهند داشت تا ضمن فراگیری روند اجرای کار، بتوانند راویان صحت انجام انتخابات باشند.

داوری اظهار کرد: برای افزایش مشارکت انتخاباتی برپایی "کافه گفتگو" و "خیابان انتظار" در دست اقدام است تا ضمن دعوت مردم به حضور، شبهات آنان نیز پاسخ داده شود.

او افزود: قبل از برگزاری انتخابات، شعب اخذ رای در نواحی مختلف مشهد با نصب بنر اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین آدرس شعب اخذ رای نیز در نرم‌افزار نشان بارگذاری شده است تا مردم بتوانند نزدیک‌ترین حوزه خود را انتخاب کنند.

فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین نرم افزار موبایلی «انتخابات من» طراحی شده است تا مردم بتوانند از آن برای شناخت نامزد‌ها و همچنین ارتباط با مسئولان انتخابات شهر مشهد استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.