به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد مسکونی نخبگان و دانشگاهیان در رفسنجان

با حضور ویدئو کنفرانسی ریاست جمهور، عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد مسکونی نخبگان و دانشگاهیان در رفسنجان آغاز شد.

 با حضور آیت الله رئیسی ریاست جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، استانداران، مدیران راه و شهرسازی و مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه  در جلسه شورای عالی مسکن  در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه سال ۱۴۰۲، عملیات اجرایی ۵۹۶ واحد از ۵۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نخبگان، هیئت علمی، کارکنان و خوابگاه های متأهلی دانشگاه های کشور در شهرستان رفسنجان آغاز شد. 

رضا حافظی، مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان  درباره این  آیین، ضمن اشاره به اهمیت مسکن  نخبه و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و همچنین کارکنان و خوابگاه های متاهلی گفت: خوشبختانه با همکاری دانشگاه ولیعصر (عج) شهرستان رفسنجان توانستیم همزمان با کل کشور  از ۱۱٫۲ هکتار زمین ۵۹۶ واحد مسکونی برای این مهم تامین کنیم.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان کرمان افزود: از این مقدار زمین، ۵ هکتار آن مسکونی و ۲٫۸ آن خدماتی می باشد.

حافظی اشاره کرد: مجموعه راه و شهرسازی آماده همکاری با تمامی دانشگاه های سطح استان کرمان برای تامین مسکن می باشد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در حاشیه این مراسم با اشاره به پیشقدم بودن دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: حدود ۱۲ هکتار زمین در حاشیه اراضی دانشگاه‌ و مجاورت خط محدوده شهر برای حدود ۶۰۰ واحد مسکونی آماده شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت خوبی برای تامین زمین اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها در سراسر کشور فراهم شده است و دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه آزاد و دولتی، زمین‌های مناسبی دارند که می‌توانند در نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار دهند و  این زمین‌ها عموما هم زیرساخت‌های لازم را دارند و کار احداث مسکن می تواند با سرعت پیش رود.

کرمان جزو استان‌های برتر تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن است

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به تامین ۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در استان کرمان گفت: کرمان جزو استان‌های برتر در این طرح‌ها است.

وی افزود: قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اکثر زمین‌های در اختیار استان برای طرح‌های اقدام ملی و مسکن مهر به کار گرفته شده بود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان بیان داشت: زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مجموع زمین‌های در اختیار استان ۲۰۰ هکتار بود که با الحاق زمین و استفاده از ظرفیت‌های موجود، بیش از ۴ هزار هکتار زمین تامین شد و منتظر مصوبه شورای عالی شهرسازی است. 

وی  تصریح کرد: با وجود محدودیت‌هایی که در استان به لحاظ پهنه‌های سیلابی و ... داشتیم؛ اما کرمان از استان‌های برتر در تامین زمین طرح‌های نهضت ملی و جوانی جمعیت است. 

موسوی با اشاره به واگذاری زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیان داشت: برای اجرای طرح‌های حمایتی و جوانی جمعیت مشکلی نداریم و تعهد استان کاملا انجام شده است. 

وی بیان کرد: یک هزار و ۹۰ قطعه زمین در بم و ۵۰۰ هکتار زمین در شهرستان کوهبنان نیز برای واگذاری آماده است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شد که ۲۳ هزار میلیارد تومان آن اعتباری و باقی آن ها تسهیلات است. 

وی افزود: استان، ۹۰ درصد تعهدات خود را انجام داده و سازمان برنامه و بودجه نیز بخش اعظم تعهدات را عملیاتی کرده است و  دستگاه‌ها باید تعهدات مربوط به بخش وزارتخانه‌ای را پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.