اعمال محدودیت صدور روادید علیه ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه توسط آمریکا

دولت آمریکا در راستای تشدید فشار‌ها علیه دولت نیکاراگوئه، محدودیت‌هایی برای صدور روادید برای ۱۰۰ نفر از مقام‌های این کشور اعمال کرد.

خبرگزاری ائوروپا پرس گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که افراد تحریم‌شده با «حمله علیه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی» مرتبط هستند. تحریم‌های اعمال شده از ورود این ۱۰۰ مقام نیکاراگوئه‌ای که هویت آن‌ها هنوز مشخص نشده است، جلوگیری می‌کند.

آمریکا در سال‌های اخیر، به بهانه نگرانی‌های مربوط به رعایت حقوق بشر، دموکراسی و حکومت‌داری، تحریم‌های مختلفی را علیه نیکاراگوئه اعمال کرده است.

مقام‌های نیکاراگوئه به نوبه خود تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا را به شدت رد کرده و این اقدامات را مداخله و نقض حاکمیت ملی توصیف کرده‌اند و استدلال می‌کنند که این تحریم‌ها دخالت در امور داخلی این کشور است.

دولت نیکاراگوئه اعلام کرده است که تحریم‌ها به دنبال بی ثبات کردن اوضاع سیاسی و اقتصادی در این کشور است.

غرب از سال ۲۰۱۸ و به دنبال زندانی شدن عاملان کودتای نافرجام در این کشور آمریکای مرکزی که توسط آمریکا و اروپا تامین مالی می‌شد، تحریم‌های مالی گسترده‌ای علیه دولت نیکاراگوئه وضع کرده است.

روابط میان واشنگتن و ماناگوآ به‌ویژه پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ نیکاراگوئه و طرح اتهام «تقلب» علیه دولت اورتگا به شدت متشنج شده است. جنگ اوکراین و حمایت نیکاراگوئه از روسیه نیز اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

برچسب ها: نیکاراگوئه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
لاتین باید به آمریکا حمله کنه و زمیناشونو پس بگیرن
آخرین اخبار