رقابت ۱۰۰ نفر برای هر کرسی مجلس در استان تهران + فیلم

استاندار تهران با اشاره به امنیت ساز بودن مشارکت مردم در انتخابات، فرآیند برگزاری این رویداد بزرگ سیاسی در ۱۱ اسفند را در استان تهران تشریح کرد.

علیرضا فخاری استاندار تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ۲۲ بهمن با شکوه برگزار شد و شاهد حضور انقلابی مردم بودیم، انتخابات یک صحنه رقابت توأم با مردم سالاری برای تعیین سرنوشت است و مردم ما برای ادامه حیات سیاسی و اجتماعی نیازمند انتخابات هستند.

مشارکت بالا در انتخابات مصونیت ایجاد می‌کند

استاندار تهران با بیان اینکه انتخابات زمینه عبور از مرز دیکتاتوری است گفت: مشارکت بالا مصونیت ایجاد می‌کند و امنیت ساز در همه زمینه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما فرهنگی و اجتماعی و مبتنی بر ارزش‌های دینی و مذهبی بود افزود: برای تداوم این جریان باید انتخاباتی توأم با مشارکت داشته باشیم و در غیر این صورت دشمن طمع می‌کند، حضور و مشارکت مردم نشان دهنده آزادی‌های کسب شده است.

فخاری گفت: مشارکت ما گره‌ای برای دشمن است، آن‌ها میل ندارند مردم در صحنه باشند و به دیکتاتوری تمایل دارند و مردم با انقلاب ثابت کردند که استقلال و آزادی مرهون انتخاب است.

استاندار تهران در ادامه در خصوص تعداد کرسی‌های استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران ۳۸۹۸ نفر برای ۳۹ کرسی تایید صلاحیت دریافت کردند.

وی افزود: ۵ حوزه انتخابیه در استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا- شهریار، ملارد، قدس- دماوند، فیروزکوه- پاکدشت، رباط کریم، بهارستان وجود دارد که از ۳۹ کرسی استان تهران در مجلس ۳۰ کرسی مربوط به تهران، ۵ کرسی مربوط به شهرستان‌های استان و ۴ کرسی مربوط به اقلیت‌ها است.

وی تعداد کاندیدهای انتخابات خبرگان رهبری را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۴ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برای استان تهران است.

فخاری گفت: زمینه برگزاری باشکوه انتخابات به لحاظ امکانات و تجهیزات و نفرات در اجرا و نظارت بر این رویداد بزرگ سیاسی فراهم است و آمادگی کامل داریم که چهار مؤلفه امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت شکل بگیرد که رقابت و مشارکت از سوی داوطلبان و مردم و امنیت و سلامت توسط دولتمردان فراهم می‌شود.

استاندار تهران تعداد رأی اولی‌ها را ۲۱۷ هزار نفر در سطح استان اعلام و اظهار کرد: طی روز‌های اخیر با استقبال بی نظیر رأی اولی‌ها همایش رأی اولی‌ها برگزار شد و در ۱۱ اسفند شاهد حضور آن‌ها خواهیم بود.

به صلاحدید وزارت کشور انتخابات استان تهران الکترونیک برگزار نمی‌شود

وی در ادامه در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: در استانداری تهران، آمادگی لازم را برای برگزاری الکترونیک انتخابات داشتیم، اما به صلاحدید وزارت کشور منتفی شد و در چند نقطه از کشور انتخابات الکترونیک انجام می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه کار نظارت و کنترل در شمارش دستی آرا با شور و هیجان است و همه منتظر اعلام نتایج و رخدادی جدید هستند، گفت: تعداد صندوق‌های اخذ رأی در استان تهران ۶ هزار و ۸۰۰ صندوق است که تعداد ۵ هزار صندوق متعلق به تهران می‌باشد.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه تمام ابزار و لوازم و امکانات برای برگزاری انتخاباتی باشکوه مهیا است افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم که امنیت انتخابات در فرای مرز‌ها و داخل کشور با همه توان فراهم می‌شود و به عنوان اقدامی مشروع سلامت انتخابات را برای مردم تضمین می‌کنیم.

فخاری در خصوص ساعت حضور مردم و آغاز فرآیند انتخابات بیان کرد: از صبح جمعه ۱۱ اسفندماه ساعت ۸ انتخابات آغاز و ۱۰ ساعت ادامه می‌یابد و در صورت لزوم از ۹ شب به بعد ۳ ساعت نهایتاً تا ۱۲ شب تمدید می‌شود و تجربه نشان داده به علت مراجعه مردم در آخرین ساعات انتخابات، شور و شوق ایجاد شده و در ساعات آخر رأی گیری صف‌ها طولانی خواهند بود.

نامزد‌های انتخاباتی صداقت داشته باشند

وی در ادامه یکی از ویژگی‌های نامزد‌های انتخاباتی را صداقت عنوان کرد و گفت: مردم صادق هستند و با صداقت پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و نامزد‌های انتخاباتی نیز باید علاوه بر صداقت در کار اجرایی با تجربه باشند چرا که وقتی در مقام قانون گذاری هستند برای اصلاح قانون پیشنهاد می‌دهند و باید محل رجوع مردم باشند.

استاندار تهران بیان کرد: وقتی بین نامزد‌های انتخاباتی رقابت ایجاد می‌شود مایه‌های اصلی بروز و مردم می‌توانند انتخاب اصلح داشته باشند.

فخاری تعداد صندوق‌های رای استان تهران را ۶ هزار و ۸۰۰ صندوق اعلام کرد و گفت: از این تعداد، پنج هزار صندوق آن فقط مختص شهر تهران است.

برچسب ها: استاندار ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
به خاطر مسائل و مشکلات اقتصادی ، درحال حاضر امنیت خانواده ها به خطر افتاده است و روز به روز به خاطر مسائل اقتصادی آمار طلاق بالا می رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
همه هم برای رضای خدا و خدمت به مردم.،!!!!!!!حتماشرکت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
صدتا سیب سبز هست ، کدوم میوه رو انتخاب میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
رقابت صدنفر برای رسیدن به حقوق نجومی و ماشین شاسی بلند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
رأی ندادن چیزی رو درست نمی کنه بلکه خرابتر می کنه پس من حتما رأی می دم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
برای سربلندی وافتدار وامنیت کشور رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
برای وطن و هموطن رأی می دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
رای ندادن یعنی نیاز به تغییر وضعیت فعلی

رای دادن یعنی تایید وضعیت فعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
امسال سال تحریم انتخابات و رای ندادن یه نگاه به بازار سرمایه و بورس بنداز می فهمی چه بلایی سر مردم اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
شرکت درانتخابات یعنی تأیید عملکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
هر کس به عنوان نماینده مجلس وارد مجلس شود برای ۷نسل بعداز خودش بسته
آخرین اخبار