برگزاری اختتامیه جشنواره ملی سرود به سوی قدس در یزد

دبیر اجرایی جشنواره گفت: نخستین جشنواره ملی سرود به سوی قدس در یزد با معرفی و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

 کرمانی نسب دبیر اجرایی جشنواره  ملی سرود به سوی قدس گفت: این جشنواره به میزبانی شهر دارالعباده یزد با حضور ۱۲ گروه سرود از سراسر کشور و یک گروه بین المللی از لبنان برگزار شد.

کرمانی نسب افزود: آثار ارائه شده با موضوع طوفان الاقصی و سرداران مواجه با اسرائیل می‌باشد.

او ادامه داد: ۱۱۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است که ۱۲ گروه به مرحله نهایی راه یافته اند. 

دبیر اجرایی جشنواره  ملی سرود به سوی قدس گفت: با اعلام هیات داوران این دوره از جشنواره و در بخش رقابتی اجرای زنده، گروه سرود موعود مشهد موفق به کسب عنوان اول شد، گروه سرود نورالشهدا استان مرکزی در این بخش دوم شد، گروه سرود مسجد امام سجاد (ع) تهران و گروه سرود عرفان مشهد به عنوان سومی مشترک دست یافتند.

کرمانی نسب افزود: در بخش رقابتی سرود تولیدی عنوان نخست را گروه سرود نغمه آوینی بوشهر و گروه طریق القدس بندر دیر بوشهر دوم و گروه عشاق الرضا زاهدان حائز رتبه سوم شد،در بخش نماهنگ نیز نماهنگ‌های نسیم رحمت تهران و زهرائیون خوزستان به طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.

 استاندار یزد نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره اظهار کرد: از تمامی مجریان این رویداد ارزشمند به‌ویژه حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری یزد به پاس برگزاری مطلوب این جشنواره قدردانی می‌کنیم.

مهران فاطمی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم جشنواره سرود «به سوی قدس» در سال‌های آینده همراه با شور و رونق بیشتر و با حضور سایر گروه‌های سرود کشوری و بین‌المللی برگزار شود.

او در پایان با بیان اینکه هر سرود خود یک سخنرانی است و این امر یکی از خصلت‌های مهم «سرود» محسوب می‌شود، گفت: از آن‌جا که متن همواره بر موسیقی غلبه دارد، اجرای هر سرود مخصوصا با موضوع مقاومت یک سخنرانی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.