هنرمند روس متعهد شد که اگر آسانژ بمیرد، آثار هنری ۴۵ میلیون دلاری را نابود می‌کند

یک هنرمند روس و از حامیان آسانژ گفت: اگر بنیانگذار ویکی لیکس در زندان بمیرد، شاهکار‌های پیکاسو و رامبراند در اسید حل می‌شوند.

آندری مولودکین، هنرمند روسی الاصل، می‌گوید در صورت مرگ جولیان آسانژ، یکی از بنیانگذاران ویکی لیکس، ترتیبی داده است که ۱۶ نقاشی بسیار ارزشمند از بین بروند. 

آسانژ تقریباً پنج سال است که در انگلیس زندانی است و قرار است آخرین دادگاه او برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده در این ماه انجام شود.

پروژه تخریب هنری مشترک روز سه شنبه توسط رسانه‌های انگلیس گزارش شد و توسط استلا آسانژ، همسر جولیان آسانژ تایید شده است. جلسه رسیدگی به درخواست وی برای جلوگیری از استرداد به ایالات متحده قرار است هفته آینده برگزار شود.

به گفته مولودکین، او چندین نفر در دنیای هنر را متقاعد کرده است که دارایی خود (نقاشی‌های ارزشمند) را برای پروژه اش قرض دهند.

این هنرمند به اسکای نیوز گفت که آثار پیکاسو، رامبراند، اندی وارهول و دیگران اکنون در جعبه‌های تخته سه لا در یک گاوصندوق ۲۹ تنی در جایی در فرانسه، در کنار دو بشکه مواد شیمیایی نگهداری می‌شوند.

یک تایمر شمارش معکوس باید هر ۲۴ ساعت یکبار بازنشانی شود، در غیر این صورت یک پمپ پودر اسید و شتاب دهنده را مخلوط می‌کند و محتویات داخل گاو صندوق را حل می‌کند، آثار هنری که ارزش تخمینی ۴۵ میلیون دلار دارند. فقط افراد نزدیک آسانژ می‌توانند تایمر را تنظیم مجدد کنند، اگر از سلامت او مطمئن باشند. مولودکین مدعی شد که اگر آسانژ آزاد شود، گاوصندوق دوباره باز می‌شود و نقاشی‌ها به صاحبانشان بازگردانده می‌شود.

این مرد ۵۷ ساله درباره این پروژه به گاردین گفت: «من سعی نمی‌کنم هنر را از بین ببرم و فکر نمی‌کنم مجبور باشم.» او آن را به عنوان دعوتی برای تأمل در مورد این که چرا نابود کردن زندگی یک فرد «هیچ معنایی ندارد» تصور می‌کند، اما از بین بردن هنر، یک تابو بزرگ در جهان است.

آسانژ به دلیل انتشار اسناد محرمانه از طریق ویکی‌لیکس با ۱۸ اتهام مواجه است که عمدتا نتیجه افشای اطلاعاتی توسط چلسی منینگ، تحلیلگر سابق اطلاعات ارتش ایالات متحده است. منینگ به ۳۵ سال زندان محکوم شد؛ اما پس از آنکه باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال ۲۰۱۷ حکم وی را تخفیف داد، آزاد شد. موسس ویکی‌لیکس در صورت محکومیت در مجموع با ۱۷۵ سال زندان مواجه خواهد شد.

وی از سال ۲۰۱۹ در انگلیس بازداشت است و در حال حاضر در زندان بلمارش نگهداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
حق رو با تهدید و ارعاب میشه گرفت
آخرین اخبار