بهره گیری ۷۸ درصد شهرهای گلستان از بسته های تشویقی نوسازی

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: ۷۸ درصد از سازندگان و ساکنین بافت‌های فرسوده گلستان از بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران استفاده کردند.

مهدی ملک گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی را تدوین و به استان‌ها ابلاغ کرد.

او افزود: این بسته‌های تشویقی مشوق‌های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده‌ها می‌توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

ملک ادامه داد: در استان گلستان نیز این بسته‌های تشویقی در حال اجرا بوده و تا کنون ۷۸ درصد بسته‌های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در شهر‌های استان، با دستورات صادره‌ی استاندار و پیگیری‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این اقدام به صورت مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان اجرایی شده گفت: در حال حاضر گلستان در حوزه استفاده از بسته‌های تشویقی نوسازی جزو پنج استان برتر کشور است.

او از ضرورت استفاده از این بسته‌های تشویقی در شهر‌های استان با توجه به میزان بافت فرسوده شهری سخن گفت و افزود: در گلستان ۲۴ شهر دارای بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین با مساحت دو هزار و ۵۳۳ هکتار شناسایی شده که این بافت‌ها دارای ۳۳۳ هزار و ۶۳۲ نفر سکنه و ۸۷ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار هستند.

ملک همچنین افزود: در دولت سیزدهم تا کنون بیش از چهار هزار پروانه نوسازی در گلستان صادر شده که به نسبت دولت قبل ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.