راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان

وزیر بهداشت در حاشیه چهارمین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشورمان در تولید دارو، زیست فناوری و تجهیزات پزشکی، بر ضرورت تبدیل استعداد‌های بالقوه به بالفعل تاکید کرد.

بهرام عین اللهی در حاشیه رویدادی که در پارک فناوری پردیس استان تهران برگزار شد، با بیان اینکه حرکت دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دولت مردمی، شتاب گرفته است، افزود: امروز بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت دارند که برخی از این دانش بنیان ها، تولیدات با کیفیت تری نسبت به نمونه‌های خارجی داشته اند.

وی کیفیت برخی مانیتورها، ونتیلاتورها، تجهیزات اتاق عمل و دیالیز را که در داخل کشور تولید شده اند، بسیار مناسب و قابل رقابت با محصولات خارجی دانست و گفت: در سفر‌هایی که به کشور‌های مختلف داشتیم و نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های کشورمان برپا شده، اغلب کشور‌ها خواستار خرید محصولات ایرانی هستند. از جمله اخیرا و در جریان اجلاس گروه ۵ سلامت، تقاضا‌های متعددی برای استفاده از کالا‌های سلامت محور ایرانی دریافت شده است. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت مردمی با استفاده از تجهیزات و تولیدات داخلی دانش بنیان‌ها تجهیز و راه اندازی شده است. 

عین اللهی همچنین از وزارت بهداشت به عنوان بزرگترین حامی تولیدات داخلی دارو و تجهیزات پزشکی یاد کرد و گفت: نمونه‌هایی از حمایت وزارت بهداشت از تولیدات تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی راه اندازی شده از جمله در بیمارستان حضرت مهدی (عج)، غدیر، کودکان حکیم، امام خمینی (ره) شهریار و حاج قاسم سلیمانی فردیس قابل مشاهده است. 

وی به پیش خرید ۳۵ دستگاه سی تی اسکن تولید داخل از سوی وزارت بهداشت با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های پزشکی از حیث اهمیت، سطوح و درجات مختلفی دارد و سی تی اسکن از دستگاه‌های دارای فناوری بالاست که در داخل کشور تولید می‌شود و با حمایت‌های وزارت بهداشت، صمت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در سال‌های آینده شاهد جهش در تولید محصولات سلامت محور خواهیم بود.

منبع : وبدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار