کارشناس داوری: یک پنالتی به نفع پرسپولیس گرفته نشد

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت بیژن حیدری داور بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت بیژن حیدری داور بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: صحنه اول بلافاصله بعد از شروع نیمه دوم بازی اتفاق افتاد که شهاب زاهدی به دنبال ورود به محوطه جریمه می‌خواست با شبیه سازی از داور مسابقه پنالتی بگیرد و داور را فریب بدهد و داور هم به درستی خطای زاهدی را شبیه سازی اعلام کرد و یک اخطار هم به او داد.

او افزود:  دقیقه ۶۵، ۲ صحنه پیاپی اتفاق افتاد. زمانی که کنعانی زادگان شوت می‌زند به دست مدافع آلومینیوم برخورد می‌کند و بازیکن حریف با دست باز دفاع می‌کرد و درون محوطه جریمه رخ داد  و باید یک پنالتی به نفع سرخپوشان گرفته می‌شد. در ادامه بازیکنان پرسپولیس وقتی سانت می‌کنند معتقد بودند که آنجا هم هند صورت گرفته است، اما آنجا خطای هند محسوب نمی‌شود، چون توپ در ابتدا به پهلوی مدافع آلومینیوم برخورد می‌کند و بعد به دستش خورد.

سلیمانی گفت: فکر کنم دقیقه ۴ وقت اضافه بود که کنعانی زادگان مثل دروازه بان توپ را لمس کرد و داور باد خطای هند این بازیکن را اعلام می‌کرد، اما اینکه خطای هند در  درون یا بیرون از  دروازه است را با این زاویه دوربینی که هست ما متوجه نمی‌شویم، اما خطای هند بودنش مشخص بود و باید اعلام می‌شد.  اگر خطای هند روی محوطه جریمه باشد باید اعلام پنالتی می‌شد و فقط داور می‌توانست تشخیص بدهد در داخل یا بیرون از محوطه جریمه است.

کارشناس داوری گفت:  در دقایق تلف شده، کنعانی زادگان یک کارت زرد گرفت که آنجا فاصله مهاجم آلومینیوم با دروازه پرسپولیس زیاد بود موقعیت آشکار گل محسوب نمی‌شود و همان کارت زرد داده شده داور بازی کافی بود و اخراج نداشت.

او در پایان گفت: در مجموع ۲ خطای هند واضح را داور مسابقه نگرفت و خطای هند اولی مشخص بود که داخل محوطه جریمه است و دومی که شک و شبهه داریم که در داخل یا بیرون از محوطه جریمه است و این اشتباهات میزان عملکرد داور را پایین می‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اهالی بره ره
۱۲:۰۳ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
آقای کارشناس چند می گیری ، گریه کنی ؟؟؟
آخرین اخبار